Így nézne ki egy villanyautó-töltő az Audi szerint
Az üzemanyagtöltés ma még elég demokratikus műfaj: mindenki ugyanazokon a benzinkutakon tankol, ugyanazokon az árakon, függetlenül attól, hogy milyen autót használ. Ám úgy néz ki, a villanyautók elterjedése ezen is változtathat.
A villanyautók lassú tölthetőségét a többség egyelőre problémaként éli meg, ám az Audi, úgy tűnik, ebből is üzletet építene. Mivel egy E-tron GT-t 5-ről 80%-ra tölteni legalább 23 percig tart 270 kW-os gyors töltéssel is, a német gyártó olyan töltőállomásokat építene, ahol ezt a kényszerű állásidőt kényelmesebben töltheti a jövő elektromos luxusautó-vásárlója, mintha a kocsijában kellene maradnia.
A koncepció-vázlat szerint a töltők felett elhelyezett teraszos, tágas, üvegezett várótermet alakítanának ki, ahol valamiféle bár vagy büfé is működhet. Mivel egyszerre legfeljebb hat autó töltésére lenne lehetőség, a tágas váró telt ház esetén sem volna túl zsúfolt.
Az elképzelés másik érdekessége, hogy magát a töltőállomást hordozhatóra készítenék: újrahasznosított akkumulátorokról menne a töltés, amelyek összesen 2,45 MWh energiát tárolhatnak. Így a töltőállomás üzemeltetéséhez nem lenne szükség többre egy szabványos 400 voltos csatlakozásnál, nem volna szükség rá, hogy közvetlenül a nagyfeszültségű távvezeték-hálózatból nyerjenek energiát.
Úgy tudjuk, egyelőre egy ilyen kísérleti állomás elkészítését tervezik, és az azzal nyert tapasztalatok alapján döntenek majd arról, hogy készüljön-e több.