A Lamborghinié az első karbonszálas bukócső-rendszer
Eddig az utcai autókból készített versenyautókba a bukókeretek minden esetben acélcsőből készültek, függetlenül attól, hogy maga a versenygép miből készült. Ezen változtat a Lamborghini fejlesztése, amely már átment az FIA töréstesztjein.
A karbonszálas bukókeret logikus fejlesztés: az együléses versenyautókban a karosszéria és a bukókeret funkcióját már az 1980-as évek óta ugyanaz a struktúra látja el, utcai autóból kialakított versenyautóban azonban először homologizáltak karbonszálas bukókeretet.
Az úttörő szerep az Essenza SCV12 nevű, Hypercal kategóriás típusnak jut: ez egy Aventador alapú 830 lóerős versenygép, amelyből összesen 40 példány épül, és a Lamborghini háziversenyein lehet majd versenyezni vele. Hasonló modellt használnak itt is, mint a Ferrari az XX típusai esetében: eleinte ezeket is a gyáriak tárolják és szervizelik majd a tulajdonosok számára. Így garantálható a tiszta verseny, a Lamborghini pedig könnyen elemezheti az autók kopásait, meghibásodásait a versenyek között.
A karbon bukókerettel kapcsolatban a Lamborghini és az FIA olyan forradalmi megoldásról beszél, amely jelentősen növelheti a GT versenyautók biztonsági szintjét.