Megtörtént: házasodik a Bugatti és a Rimac
Valószínűleg az autóipar egyik legrosszabbul őrzött titka volt, hogy a Bugatti számára a folytatást a Rimac segítségével képzelik el a VW csoport vezetői. Most be is jelentették, hogy minden készen áll a házassághoz, amelyről tavaly szeptember óta pletykálnak.
A korábbi pletykákhoz képest elsősorban a számok változtak meg. A lényeg annyi, hogy a Rimac befektetői és tulajdonosi kapcsolatai miatt viszonylag összetett cégstruktúrát hoznak létre. A sportkocsigyárást a Bugatti Rimac nevű közös vállalatba szervezik, amelyben az újonnan létrehozott Rimac Group nevű cég 55, a Bugattit jelenleg irányító Porsche 45%-os részesedést kap.
Minden más, jellemzően elektromos hajtásokkal kapcsolatos fejlesztési tevékenységet a Rimac Group 100%-os tulajdonában maradó Rimac Technology nevű vállalatba szerveznek át. Hogy kicsit komplikáltabb legyen a képlet, a Rimac Group a Rimac Automobili tulajdonosi struktúráját örökli: 37%-a Mate Rimac kezében lesz, 24%-a a Porschéé, 12%-a a Hyundai Csoporté, és 27%-a további befektetőké.
A kétlépcsős cégstruktúra számait visszafejtve kiderül, hogy a valóságban mégsem a kishal kapja be a nagyhalat: az ügyvezető igazgatói széket megtartó Mate Rimac a Bugatti Rimac 20,35%-át birtokolja majd, a Porsche valójában a 58,2%-ot tart meg a vállalatból, a Hyundai jelképes 6,6%-os tulajdonos lesz, a többiek pedig összesen 14,85%-kal részesednek.
Az egész cégalapítási hókuszpókusz, ami technikailag a negyedik negyedévben zajlik majd le, arra jó, hogy a Bugatti hozzáférjen a Rimac viszonylag fejlett elektromos hajtásrendszeréhez, Mate Rimac ugyanakkor ne veszítse el a kontrollt saját, igen értékes villanyautó-technikai fejlesztései felett. A Bugatti Rimac mindkét eddigi márkanevet megtartja, és egyelőre a két márka zavartalanul folytatja a tevékenységét saját telephelyein.
A jövőbeli modellek fejlesztését viszont már közösen végezheti a VW csoport és a Rimac Group, bár az még nem világos, hogy a két márka kapcsolata milyen lesz a Bugatti Rimacon belül.