A Pininfarina is mutatott egy jövő autóját
Az Audi A8 jövőképe után a Pininfarina is megmutatta, hogyan képzeli el azt a nem túl távoli jövőt, ahol az autók végleg guruló nappalikká lesznek. Ez a jövőkép lett a Teorema, egy gördeszkaalapra épített lapos autó ülésekkel megpakolva.

Bár az önvezető autózás fejlődése nagy lendületben van és bármilyen magasságokba eljuthat még ebben az évtizedben, egyelőre nem érdemes komolyan venni semmi olyan tanulmányt, amelyiket kormány és pedálok nélkül mutatnak be. Az a típusú önvezetés, amiről a Pininfarina Teoremája is szól, nem holnap jön el, mert még ha idővel szoftveresen el is érhet olyan szintre a technológia, hogy az autópályától a jelöletlen földútig mindenhol elboldoguljon egy önvezető autó emberi segítség nélkül, a közbizalom és a jogszabályi környezet nem fog gyorsan alkalmazkodni hozzá.
A Teorema a Benteler villanyos gördeszka alapjára épül, az áramvonalas teste így 5,4 méter hosszú és 1,4 méter magas. Az aerodinamikája pedig nem kamu, a Pininfarinánál tényleg megjáratták a szélcsatornájukban a formát, hogy a lehető leginkább áramvonalas legyen, javítva a hatótávolságot, ami még jól jöhet, ha egyszer valamikor, valakinek eladnák ezt a sziluettet.
Az alapesetben 2-2-1-es elrendezésű beltérből nem sok minden következik. Annyira a dizájnról szól csak az egész, hogy nem látni a funkciót. A persze menő, ahogy a megemelt tető alatt, hátulról besétálnak az utasok, de ezzel a teljes középső teret beáldozták folyosónak, így például az Audi hasonló tanulmányával ellentétben sehol egy tároló/asztalka középen. Az sem rossz, ahogyan a két hátsó üléssorból egy gombnyomásra ágyak lesznek, de miután ezek az ülések is elsősorban a dizájnról szólnak, leginkább lábtartónak jó ez a megoldás.
A szokottnál gyorsabban történnek mostanság a nagy változások az autózásban, de az tenne jó helyre, aki a Pininfarina tanulmánya ellen fogadna. Nem kizárt, hogy a harmincas évek részben az efféle autókról is szólnak majd, a felső kategóriában pedig nem kizárt, hogy lesz helye az ennyire dizájnközpontú megoldásoknak, de akármennyire is nagy mostanság a jövővárás, ez is csak tucat guruló nappali; olyan, amilyenből láttunk már sokat az elmúlt évek autószalonjain.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

