A Pininfarina is mutatott egy jövő autóját
Az Audi A8 jövőképe után a Pininfarina is megmutatta, hogyan képzeli el azt a nem túl távoli jövőt, ahol az autók végleg guruló nappalikká lesznek. Ez a jövőkép lett a Teorema, egy gördeszkaalapra épített lapos autó ülésekkel megpakolva.
Bár az önvezető autózás fejlődése nagy lendületben van és bármilyen magasságokba eljuthat még ebben az évtizedben, egyelőre nem érdemes komolyan venni semmi olyan tanulmányt, amelyiket kormány és pedálok nélkül mutatnak be. Az a típusú önvezetés, amiről a Pininfarina Teoremája is szól, nem holnap jön el, mert még ha idővel szoftveresen el is érhet olyan szintre a technológia, hogy az autópályától a jelöletlen földútig mindenhol elboldoguljon egy önvezető autó emberi segítség nélkül, a közbizalom és a jogszabályi környezet nem fog gyorsan alkalmazkodni hozzá.
A Teorema a Benteler villanyos gördeszka alapjára épül, az áramvonalas teste így 5,4 méter hosszú és 1,4 méter magas. Az aerodinamikája pedig nem kamu, a Pininfarinánál tényleg megjáratták a szélcsatornájukban a formát, hogy a lehető leginkább áramvonalas legyen, javítva a hatótávolságot, ami még jól jöhet, ha egyszer valamikor, valakinek eladnák ezt a sziluettet.
Az alapesetben 2-2-1-es elrendezésű beltérből nem sok minden következik. Annyira a dizájnról szól csak az egész, hogy nem látni a funkciót. A persze menő, ahogy a megemelt tető alatt, hátulról besétálnak az utasok, de ezzel a teljes középső teret beáldozták folyosónak, így például az Audi hasonló tanulmányával ellentétben sehol egy tároló/asztalka középen. Az sem rossz, ahogyan a két hátsó üléssorból egy gombnyomásra ágyak lesznek, de miután ezek az ülések is elsősorban a dizájnról szólnak, leginkább lábtartónak jó ez a megoldás.
A szokottnál gyorsabban történnek mostanság a nagy változások az autózásban, de az tenne jó helyre, aki a Pininfarina tanulmánya ellen fogadna. Nem kizárt, hogy a harmincas évek részben az efféle autókról is szólnak majd, a felső kategóriában pedig nem kizárt, hogy lesz helye az ennyire dizájnközpontú megoldásoknak, de akármennyire is nagy mostanság a jövővárás, ez is csak tucat guruló nappali; olyan, amilyenből láttunk már sokat az elmúlt évek autószalonjain.