Úgy tűnik, ahol csak lehetett, megtartották az eredeti műszaki megoldásokat. Így maradt a fronthajtás, a hidropneumatikus rugózás, sőt, a hagyományos kéziváltó is, csak az eredeti négyhengeres benzinmotort cserélték egy hasonló teljesítményű, 120 lóerős villanymotorra.
A Hyper 9 jelzésű kefe nélküli villanymotort egy 48,5 kWh-s akkumulátor táplálja, amellyel a francia luxusautó 225 km-t tehet meg egy töltéssel. A maximális töltési sebesség 29 kW, az akku ennek révén nagyjából két óra alatt tölthető újra. Az alapkiépítés mellett egy olyan változat is szerepel a tervekben, amely egy második akku-modul révén 320 km-t is megtehet egy töltéssel.
Az átalakítást végző Electrogenic nevű brit cég szakemberei szerint nem is a villamos hajtás beépítése okozta a legtöbb gondot, hanem a hidropneumatikus rugózás működőképességének fenntartása. A rendszer működéséhez eredetileg egy mechanikus pumpa állította elő a nyomást, amelyet a benzinmotor hajtott. Ez azonban a benzinmotor nélkül az autó legnagyobb zajforrása lett, így egy csendesebb megoldást kellett keresni helyette. Végül egy új, elektromos hajtású pumpa került az autóba, amely nem zajosabb a hajtást végző villanymotornál.
Ahogy az Electrogenic legtöbb átalakítása, a DS is egyedi projektnek indult, talán ezért is nem mondtak rá árat. A korábbi munkáikból kiindulva azonban az átalakítás valamivel drágább, mint a legtöbb ma kapható széria villanyautó ára: 35-50 ezer font, azaz úgy 15-21 millió forint körüli összegekről hallani. Ugyanakkor sokak szerint megéri a befektetést az ilyesfajta átalakítás, hiszen az értékes régi autók így környezeti terhelés, és korlátozások nélkül használhatók tovább.