Ez is egy megoldás a félvezetőhiányra

2021.08.13. 06:07

A globális félvezetőhiány jól lábon lőtte a koronavírus-járvány tavalyi csúcspontja után a termeléshez visszatérő autógyártókat. A legtöbb esetben le kell állítani a gyárakat, de akad olyan ritka eset is, mint a VW-nél, amikor egyszerűen kihagyják a gyártásból a hiányzó csipeket tartalmazó modult.

fox spartan

Erre egy példa a Brazíliában készülő VW Fox kisautó, amelyet most fedélzeti elektronika nélkül kezdtek gyártani. Az ilyen módon üresen maradó középkonzolt egyszerűen lefedték néhány műanyag fedéllel, amitől ugyan elég sivár lett a látvány, de legalább nem kellett leállítani a gyártósorokat.

A Foxot így valamivel olcsóbban adják, és arra biztatják a vásárlókat, hogy ha később elérhető lesz a gyári fedélzeti számítógép, utólag szereltessék azt be, hiszen az ehhez szükséges kábelezés, illetve a hangszórók is bekerülnek az autókba.

Hasonló lehetősége azonban egyre kevesebb gyártónak van, hiszen épp az a félvezetőhiány egyik oka, hogy az autóipar az elmúlt két-három évben kezdett minden eddiginél több elektronikát alkalmazni. Szinte egyszerre kezdték leváltani a mutatós műszeregységeket LCD kijelző alapúra minden méretkategóriában, és a fedélzeti számítógépek is egyre több kezelőszerv funkcióját veszik át. Így egyre kevesebb az olyan személyautó, amelynél megoldás lehetne például a középső érintőképernyő elhagyása.