Nem az eredmények, hanem a vizsgált autók listája lett igazán változatos az EuroNCAP legújabb tesztsorozatában. A konnektoros hibrid Lynk & Co 01, az elektromos Nio ES8, a hagyományos hajtású Subaru Outback, a hidrogén-hajtású Toyota Mirai és a szintén elektromos Audi Q4 E-tron szerepel rajta.
Ezek azért az átlagosnál jellemzően drágább autók, így nyilván nem a biztonsági megoldásokon spóroltak a forgalmazók. Emellett a orrban elhelyezett nagy és kemény motorblokk híján az elektromos modellek, és a Mirai némi helyzeti előnyből is indul: lényegében a teljes orruk aktív gyűrődőzóna lehet, és úgy tűnik, ezzel a lehetőséggel éltek is a gyártók.
Azt azért érdemes megjegyezni, hogy ezeknek a papíron igen biztonságos autóknak a tömege nem átlagos, így ha másik, kisebb, könnyebb járműnek ütköznek, arra nézve igen veszélyesek. Ilyen szempontból a Nio a legdurvább, a maga 2,43 tonnájával, de az Audi is 2,13 tonnát nyom üresen. A Mirai hidrogén-hajtása sem épp könnyű, ez is 1,95 tonnás járművet eredményez. Itt a Lynk & Co a maga 1,76 tonnájával, vagy az Outback 1,65 tonnával kifejezetten pehelysúlyúnak hat.
Passzív biztonságban egyébként a Volvo technológiát alapuló Lynk & Co 01 bizonyult a legjobbnak: ez 96%-os eredményt tud a felnőttek, és 87%-osat a gyermekek védelmére. A sereghajtó a kínai Nio, amely ugyanezerkben a kategóriákban 82 és 84%-ot teljesített.