Ezt a Jeep Grand Cherokee-t kapjuk mi
A Jeep már bemutatta a hétszemélyes Grand Cherokee L változatot az év elején, a rövidebb, és Európában is elkérhető kivitelre azonban mostanáig kellett várni.
A leglátványosabb különbség a hosszú változathoz képest a bő tizenkét centivel rövidebb tengelytáv és a közel harminc centivel kisebb hossz. Persze az autót így sem nevezhetjük aprónak: a teljes hossza így is 4,91 méter, a tengelytávja 2,96 méter, a csomagtartó térfogata pedig 1068 liter.
Bár a típus Észak-Amerikában 3,6 literes, 293 lóerős V6-os és 5,7 literes, 357 lóerős V8-as benzinmotorokkal is kapható lesz, hasonlóan a hosszú kivitelhez, ezeket Európában nem kínálják. Itt az egyetlen választható hajtás, nyilván az amerikainál szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási szabályozás miatt, a 4xe hibrid lesz, amely kétliteres, 272 lóerős turbós négyhengeres benzinmotorból, és az első kerekeket hajtó villanymotorból áll. A gyáriak szerint a rendszer összteljesítménye 375 lóerő, az átlagos fogyasztása 4,1 liter benzin 100 km-en – azért ezt érdemes lesz a valóságban is lemérni – a tisztán elektromos hatótávja pedig 40 km körül alakul majd.
Sok egyéb mellett a komplikált hajtásláncnak is köszönhető, hogy Észak-Amerikában és Európában két teljesen különböző árkategóriában versenyezhet a típus: míg Észak-Amerikában a Grand Cherokee 35-60 ezer dolláros – átszámítva úgy 30-50 ezer eurós, azaz 11-19 millió forintos – autó lesz, addig az európai induló ár állítólag 70 ezer euró, azaz 25 millió forint körül alakul majd, ez pedig sokat elvehet a típus európai versenyképességéből.
Észak-Amerika, talán ezért is, hamarabb kapja meg a Grand Cherokee-t: már az év végén elkezdik a szállítását, míg Európában várhatóan csak 2022 közepe táján bukkanhat fel a típus a Jeep kereskedésekben.