Az amerikai NHTSA vizsgálata nyomán hívnak vissza durván 460 ezer, 2001 és 2009 között gyártott Volvót. Az ijesztő a dologban az, hogy a probléma hasonlít a Takata giga-visszahívását okozóhoz, de ezekhez az autókhoz más gyártó szállította a légzsákokat.
A 2001 és 2006 között gyártott Volvo S80-asokba és a 2001-2009-es Volvo S60-asokba kerültek a kérdéses, ZF gyártmányú légzsákok, amelyek állítólag hasonlóan nagyot robbanhatnak, mint a Takata légzsákok.
A problémát itt is az okozza, hogy a légzsákokba épített pirotechnikai tabletta, amely a légzsák felfújásához szükséges gázt termeli, bizonyos környezeti hatásokra az évek során porrá aprózódhat, ami megnöveli az anyag felületét, és ezzel az égési sebességet, ami robbanásszerű égéshez vezet. Az így megtöbbszöröződő erő a légzsák aktiválódásakor annak szerkezetéből nagy sebességű szilánkokat lőhet ki, ami akár halálos balesetet is okozhat.
Eddig egy ember halálával hozták összefüggésbe ezt a típusú hibát. Azt egyelőre nem tudni, hogy más Volvo típusokba, illetve más gyártók autóiba is bekerült-e ez a légzsák-típus. Hasonló, potenciálisan végzetes hibát legutóbb a Takata légzsákjai esetében találtak, ami kb. 67 millió autó visszahívásához, és a japán gyártó csődjéhez vezetett.