Eddig az Edmunds mérése a harmadik hatótáv-adat, amit az EQS kapcsán hallunk, de ez az első, amit a valóságban mértek le független tesztelők.
A WLTP szabványú gyári adat 770 km volt, míg az EPA-féle hatótáv csupán 563 km. Az Edmunds tesztje alapján az igazság valahol e két érték között van. A lap munkatársi ugyanis elmentek az egymotoros EQS 450+ változattal 680 km-t 12 óra alatt – az 56 km/h-s átlagsebességből az látszik, hogy nem is kirívóan lassan – nagyjából 20 fokos átlaghőmérséklet mellett.
A valódi hatótáv persze nagyon sok mindenen múlik, a sofőr vezetési stílusától a domborzaton át az átlagsebességig – a villanyautók városi tempónál például sokkal takarékosabbak, mint országúton vagy autópályán. Az Edmunds tesztje azonban egyértelműen jelzi, hogy az EQS tényleg jó lehet hosszabb utazásokra, talán jobb is, mint a legtöbb versenytársa.
Jelenleg csak a Lucid Air ígér sokkal nagyobb hatótávot egy töltéssel – a Dream Edition hivatalosan 836 km-t tehet meg az EPA szabványú becslés szerint – de ezen a szinten kezdi is jelentőségét veszíteni a hatótáv. Hiszen az még Észak-Amerikában sem általános, hogy valaki egy nap 6-700 km-nél sokkal többet vezessen egy huzamban, úgy, hogy ne állna meg közben legalább egy, akár villanyautó-utántöltésre is alkalmas hosszabb pihenőre.