Henrik Fisker autómárkája nem adja fel: a Karma randa bukása után évekig tartott ugyan az újrakezdés, de úgy néz ki, végre összeállt a következő Tesla kihívó.
Majdnem két éve, 2020 januárjában találkozhattunk először az Ocean nevű elektromos szabadidőautóról. Az autó jól nézett ki, ami nem meglepő, hiszen Henrik Fisker eredendően formatervező, méghozzá nagyon tehetséges és sikeres. Ezen túl azonban csak egy marék ígéretnek tűnt. Ám úgy tűnik, mostanra összeállt a csomag, amelyből tényleg valódi termék lehet.
A gyártásra a Magna Steyr-t kérték fel – az ausztriai Grazban készül majd az Ocean, azt is megmondták már most, hogy 2022 november 17-étől. Emellett a konkrét műszaki tartalom is kirajzolódott, egy 37 499 dolláros (kb. 12 millió forintos) alapmodellel, és több drágább változattal.
Az árcsökkentés módszerében is a Teslát követi a Fisker: az alapkivitelbe a CATL lítium-vasfoszfát akkumulátorcelláit építik. Ezekkel is meglesz a 250 mérföld, illetve 402 km hatótáv, és az Oceannak ez a változata is elég jól megy majd: az ígéretek szerint egyetlen, 279 lóerős motor hajtja majd, amivel 6,9 másodperc lesz elérni a 96 km/h-s sebességet álló helyzetből.
Aki ennél többet szeretne, persze megkaphatja. Készülnek majd NMC akkumulátoros változatok is, 550-560 km körüli hatótávval, 550 lóerős kétmotoros hajtással, és 4 másodperc alatti gyorsulási időkkel. Az egyik ilyennel is kezdik majd a gyártást: az 5000 darabra korlátozott Ocean One kivitel azonban nem lesz olcsó: 68 999 dollárt (kb. 22,1 millió forintot) kérnek érte, rendesen megvámolva ezzel a legtürelmetlenebb vevőket, szintén Tesla mintára.
A Fisker márka legutóbb már a gyártás megindítása után jutott csődbe, így ezúttal kivárnánk, hogy mi lesz a cég sorsa. Az előjelek azonban nem rosszak: lehet, hogy a nagyszerű formatervezőnek másodszorra összejön az autógyár-alapítás, és ha nem is lesz ott az első villanyautó-gyártók közt, még bejuthat a sikeresebbek közé.