Valószínűleg nem véletlen, hogy hasonlóan formabontó arányú tanulmányokat mutatott be a Hyundai és a Kia Los Angelesben, lényegében egyszerre. Úgy tűnik, ugyanazokat a műszaki alapokat kapta meg két formatervező brigád, hogy aztán egészen mást hozzanak ki belőle.
A Kia EV9 ennek megfelelően úgy is nagyon más karakter, mint a Hyundai Seven, hogy az arányaik ugyanolyan módon térnek el az átlagostól. Az EV9 is feltűnően alacsony tetejű és hosszú tengelytávú a többi méretéhez képest. 3,1 méteres tengelytáv tartozik itt 4,93 méteres hosszhoz, 2,06 méteres szélességhez és 1,79 méteres magassághoz.
A Hyundaival ellentétben a Kia tanulmányánál a tervezők láthatóan nem foglalkoztak sokat a légellenállás kérdésével. Erre utalnak legalábbis a masszívan kiszélesített sárvédőívek, illetve a meredek szélvédő. Az EV9 ugyanolyan doboztestű csoda, mint bármelyik ma divatos amerikai SUV, azzal az eltéréssel, hogy ez a Hyundai csoport szabvány elektromos platformjára, az E-GMP-re épül.
Szintén a két tanulmány közti rokonságra utal, hogy itt is középső tetőoszlop nélküli, szekrényajtóként nyitható nyílászárókat használtak, igaz, itt mind a két oldalon. Az ülések elrendezése is szimmetrikus, és kormány is van az autóban, ilyen értelemben a Kia kevésbé rugaszkodott el a ma elterjedt autóképtől. Hagyományos műszerfal helyett ugyanakkor ebben is egyetlen nagy képernyő van, a kezelőszerveket pedig látványosan igyekeztek a kormányra helyezni. A belső tér egészen minimalista, az ülések és a padló kárpitozását pedig igyekeztek újrahasznosított anyagokkal megoldani.
Az EV9-ből a Seven-hez hasonlóan 2024-re ígérnek szériamodellt, bár azt nehéz megjósolni, hogy mennyit tartanak meg a most bemutatott tanulmányból. Ha tippelni kéne, azt mondanánk, nagy vonalakban megtartják a tervet, de az olyan, drágán kivitelezhető megoldások, mint a középső tetőoszlop nélküli felépítés, várhatóan kimarad a sorozatgyártmányból.