Valószínűleg nem véletlen, hogy hasonlóan formabontó arányú tanulmányokat mutatott be a Hyundai és a Kia Los Angelesben, lényegében egyszerre. Úgy tűnik, ugyanazokat a műszaki alapokat kapta meg két formatervező brigád, hogy aztán egészen mást hozzanak ki belőle.

A Kia EV9 ennek megfelelően úgy is nagyon más karakter, mint a Hyundai Seven, hogy az arányaik ugyanolyan módon térnek el az átlagostól. Az EV9 is feltűnően alacsony tetejű és hosszú tengelytávú a többi méretéhez képest. 3,1 méteres tengelytáv tartozik itt 4,93 méteres hosszhoz, 2,06 méteres szélességhez és 1,79 méteres magassághoz.
Seven: a jelentől elrugaszkodott Hyundai
Három év múlva szériagyártmány lehet belőle Ioniq 7 néven, de most nem úgy néz ki.
A Hyundaival ellentétben a Kia tanulmányánál a tervezők láthatóan nem foglalkoztak sokat a légellenállás kérdésével. Erre utalnak legalábbis a masszívan kiszélesített sárvédőívek, illetve a meredek szélvédő. Az EV9 ugyanolyan doboztestű csoda, mint bármelyik ma divatos amerikai SUV, azzal az eltéréssel, hogy ez a Hyundai csoport szabvány elektromos platformjára, az E-GMP-re épül.
Szintén a két tanulmány közti rokonságra utal, hogy itt is középső tetőoszlop nélküli, szekrényajtóként nyitható nyílászárókat használtak, igaz, itt mind a két oldalon. Az ülések elrendezése is szimmetrikus, és kormány is van az autóban, ilyen értelemben a Kia kevésbé rugaszkodott el a ma elterjedt autóképtől. Hagyományos műszerfal helyett ugyanakkor ebben is egyetlen nagy képernyő van, a kezelőszerveket pedig látványosan igyekeztek a kormányra helyezni. A belső tér egészen minimalista, az ülések és a padló kárpitozását pedig igyekeztek újrahasznosított anyagokkal megoldani.
Az EV9-ből a Seven-hez hasonlóan 2024-re ígérnek szériamodellt, bár azt nehéz megjósolni, hogy mennyit tartanak meg a most bemutatott tanulmányból. Ha tippelni kéne, azt mondanánk, nagy vonalakban megtartják a tervet, de az olyan, drágán kivitelezhető megoldások, mint a középső tetőoszlop nélküli felépítés, várhatóan kimarad a sorozatgyártmányból.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.

