A Renault 4-es jellegzetes formáját nem csak egy autón lehet újra hasznosítani. Erre bizonyíték az Air 4 tanulmány, amely a bakancsformát egy új típusú jármű, egy ember vezette egyszemélyes drón burkolataként korszerűsíti.
Az Air 4-nek a formán túl nincs köze a Renault klasszikusához: ez egy egészen újszerű repülő eszköz, amely több nagy kapacitású Li-ion akkumulátorról hajt négy villanymotort, amelyek karbonszálas propellerek révén egyenként 95 kg-nak megfelelő erőt képesek kifejteni. Az eszköz ezek vezérlésével elérheti a 700 m-es repülési magasságot, a végsebessége 93 km/h körül van, és akár 70 fokos szögben bedöntve is stabilan képes repülni.
Azt ugyan nem közölték, hogy a szerkezettel mennyi időt lehet a levegőben tölteni, de az egész kialakítása inkább afféle drága játéknak mutatja, mint hasznos közlekedési eszköznek: valaminek, amivel kikapcsolódásként el lehet röpködni néhány percet, akár érdekes manővereket bemutatva, mielőtt visszateszi az ember a töltőre.
Az Air 4 célja elsődlegesen persze az, hogy látványosság legyen. Az év végén a párizsi Atelier Renault múzeumban állítják ki, jövőre pedig világ körüli útra megy: a tervek szerint felbukkan majd Miamiban, New Yorkban és Macaón is.