Többségi tulajdont szerezne kínai vegyesvállalatában a Stellantis
Az elvi lehetőség is csak az év eleje óta adott, és a GAC FCA vegyesvállalat az elsők között lehet, amely él is vele.
A hírek arról szólnak, hogy a Stellantis az eddig kötelezően 50-50%-os tulajdoni arányon a maga javára változtatna: megvenne kínai partnerétől 25%-nyi részvényt, így többségbe kerülhetne a közös cégen belül. A GAC FCA elsősorban Jeep típusok gyártásával foglalkozik, és a sikeresebb vegyesvállalatok közé tartozik: nem roppant meg a kereslet visszaesésétől, mint a Renault, vagy a Stellantis háza táján a Citroën kínai vegyesvállalata.
Elemzők szerint számos új lehetőséget hordoz magában, hogy a külföldi autógyártók saját irányításuk alá vonhatják a gyáraikat. Így az olcsó kínai munkaerőre alapozva régiós exportbázisként is használhatják ezeket. Ugyanakkor nem is egészen veszélytelen: a külföldi gyártók így könnyebben válhatnak célpontjává a nyíltan a helyi autógyártókat támogató pártállami apparátus propaganda-gépezetének.
A Stellantis felvásárlási szándéka persze nem válhat valósággá, amíg a kínai hatóságok jóvá nem hagyják, és most még épp csak beadták az ehhez szükséges papírokat, azaz a valódi tulajdonszerzés akár még hónapokat várathat magára.