Két másodperc alatt ugrik százra az új DS
A DS már készített egy sportkocsitanulmányt 2016-ban, hasonló vonásokkal, E-Tense néven. Ez a mostani, amely az E-Tense Performance nevet kapta, annak a továbbfejlesztése, még sokkal erősebb hajtáslánccal.
A Tesla kapcsán persze már rég kiderült, hogy értelmetlenül erős elektromos hajtást készíteni valószínűleg egyszerűbb, mint ugyanolyan erős dugattyús motort. Ám azzal, hogy ezt hogyan is kell, azzal nem minden gyártó van tisztában. A DS-nél viszont megvan a szaktudás, hiszen a gyári Formula E versenyautókhoz maguk fejlesztik a hajtás egy részét.
Az E-Tense Performance-be két motort építenek: a két első kereket egy 250 kW, azaz 340 lóerő teljesítményű, míg a hátsókat egy 350 kW, azaz 475 lóerő teljesítményű hajtja. Az összteljesítmény így 600 kW vagy 815 lóerő, amivel állítólag akár 2 másodperc alatt elérhető a 100 km/h-s sebesség. Nem mintha ennek volna gyakorlati jelentősége, hiszen az E-Tense Performance sem áll közelebb a szériagyártáshoz, mint hat éve bemutatott elődje.
A két forma egyébként is elég sok egyező vonást mutat, csak a szélvédő előtt cserélődött ki minden. Itt szögletesebb hűtőrács, jellegzetes, egyenesekből összeálló LED-csíkkal kiemelt lámpák, a motorháztetőn pedig sokkal több hűtőnyílás jellemzi a kupé új elejét.
Elég valószínűtlen, hogy az E-Tense Peformance közelebb jut a szériagyártáshoz, mint az elődje, viszont várható, hogy a DS utcai modelljein is megjelennek majd hasonló stíluselemek a nem túl távoli jövőben, és az sem lehetetlen, hogy később az itt bemutatott hajtásrendszer elemeit is felhasználják majd az elektromos DS-ek következő generációiban.
A nagy előd, az Istennő az Erőmérőben is járt: