Két másodperc alatt ugrik százra az új DS
A DS már készített egy sportkocsitanulmányt 2016-ban, hasonló vonásokkal, E-Tense néven. Ez a mostani, amely az E-Tense Performance nevet kapta, annak a továbbfejlesztése, még sokkal erősebb hajtáslánccal.

A Tesla kapcsán persze már rég kiderült, hogy értelmetlenül erős elektromos hajtást készíteni valószínűleg egyszerűbb, mint ugyanolyan erős dugattyús motort. Ám azzal, hogy ezt hogyan is kell, azzal nem minden gyártó van tisztában. A DS-nél viszont megvan a szaktudás, hiszen a gyári Formula E versenyautókhoz maguk fejlesztik a hajtás egy részét.
Az E-Tense Performance-be két motort építenek: a két első kereket egy 250 kW, azaz 340 lóerő teljesítményű, míg a hátsókat egy 350 kW, azaz 475 lóerő teljesítményű hajtja. Az összteljesítmény így 600 kW vagy 815 lóerő, amivel állítólag akár 2 másodperc alatt elérhető a 100 km/h-s sebesség. Nem mintha ennek volna gyakorlati jelentősége, hiszen az E-Tense Performance sem áll közelebb a szériagyártáshoz, mint hat éve bemutatott elődje.
Látványos sportkocsit mutat a DS
A Citroënből kivált luxusmárka újdonsága halványan az Audi R8-asra emlékeztet, és úgy is megy, de tisztán elektomos.
A két forma egyébként is elég sok egyező vonást mutat, csak a szélvédő előtt cserélődött ki minden. Itt szögletesebb hűtőrács, jellegzetes, egyenesekből összeálló LED-csíkkal kiemelt lámpák, a motorháztetőn pedig sokkal több hűtőnyílás jellemzi a kupé új elejét.
Elég valószínűtlen, hogy az E-Tense Peformance közelebb jut a szériagyártáshoz, mint az elődje, viszont várható, hogy a DS utcai modelljein is megjelennek majd hasonló stíluselemek a nem túl távoli jövőben, és az sem lehetetlen, hogy később az itt bemutatott hajtásrendszer elemeit is felhasználják majd az elektromos DS-ek következő generációiban.
A nagy előd, az Istennő az Erőmérőben is járt:

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

