Nagyjából egy éve jelentette be a Jaguar Land Rovert vezető Thierry Bollore, hogy 2025-re villanyautó-márkát csinál a Jaguarból. Mostanra kezdenek körvonalazódni a tervek, de nem egészen úgy, ahogy azt eddig sejtettük.
Bollore korábban leállította a csaknem kész, elektromos Jaguar XJ utód fejlesztését, azzal a felkiáltással, hogy új műszaki alapokra lesz szükség. Azt is mondta, hogy az új alapokat a cégen kívül keresik, de ez is csak félig-meddig jött be.
A napokban ugyanis az derült ki, hogy új padlólemez készül, Panthera néven, amelyet a Jaguar Land Rover és a Magna International közösen fejleszt. Úgy tűnik, a brit luxusautó-gyártó így felhasználja a Magna fejlesztéseit – egyébként ez a cég segített már az I-Pace kidolgozásánál is, az egy szem elektromos Jaguar gyártását is a kanadai cég végzi bérmunkában – de nem talált rá módot, hogy más autógyártóval is összefogjon a költségek csökkentése érdekében.
A Magna egyébként nem teljesen tapasztalatlan a villanyautó-tervezésben: ha nem is valószínű, hogy gyártásba mennek, a Sony két prototípusát is ennél a cégnél tervezték, és azokon is látszik, hogy nem kezdők tervezték.
A terv egyébként az, hogy a jelenlegi Jaguar választékból csak az I-Pace marad meg az évtized közepére, viszont addigra két-három, ahogy a vezérigazgató fogalmazott, egymást nem átfedő új, elektromos hajtású típussal helyettesítenének minden mást.
Az egyelőre kérdéses, hogy a Jaguar választékban maradnak-e hagyományos arányú limuzinok. Bollore arról is beszélt a Panthera kapcsán, hogy azért is láttak hozzá egy saját platform kialakításának, mert fontosak voltak az egyedi arányok, ez pedig arra enged következtetni, hogy a Jaguar eltérő jellegű autót tervez mindentől, ami már megvehető más gyártóktól.