Mercedes: messze vannak a megfizethető villanyautók
Az amerikai Road & Tracknek nyilatkozott a Mercedes műszaki igazgatója, Markus Schäfer, aki azt mondja, a tisztán elektromos járművek magas ára valószínűleg nem csökken jelentősen a következő évek során, így a benzinmotoros járművekkel egyelőre nemigen versenyezhetnek a villanyautók.

„Az 50 dolláros kWh-nkénti árszint, ahol a költség megközelítené a belsőégésű motorral gyártott autókét, még igen messze van... Nem látom, hogy ez a jelenleg használt akkumulátorkémiával elérhető lenne.” - nyilatkozta. Azt is hozzátette, hogy az alacsony árat lehetővé tevő technológiák egyelőre legfeljebb laboratóriumi körülmények között léteznek, így ha gyártásba kerülnek, akkor is éveket vesz igénybe, mire eljuthatnak az autóipari alkalmazásig.
„Olyan erre válaszolni, mintha kristálygömbből próbálnánk jósolni. Ám mindez (mármint az akkumulátorok ára) elsősorban a bányák kapacitásától és a villanyautók terjedésének sebességétől függ majd... Azt mondanám, még jó darabig szembeszélben leszünk, ami a nyersanyagok árát illeti.” - tette hozzá.
Jelenleg úgy néz ki, hogy az elektromos autók az akkumulátorok magas ára miatt leginkább a prémium-kategóriában versenyképesek, ahol az ár eleve jóval magasabb a költségekkel indokolhatónál. És bár egyes piacokon – így Európában – a kibocsátási szabályok miatt a benzines modellek ára is drámai növekedésnek indult, úgy néz ki, globálisan a váltás még több évtizedet húzódhat.
A helyzetet rontja, hogy jelenleg a legnagyobb energiasűrűségű, legjobb akkumulátorok olyan anyagok felhasználásával készülnek, mint a mangán, a nikkel és a kobalt, és ezek a megnövekedett kereslet miatt szintén nagyot drágultak. Léteznek ugyan olcsóbb alternatívák, amilyen a lítium-vasfoszfát (LiFePO4, LFP) akkumulátor, de ott az alacsonyabb energiasűrűség jelent problémát. Számos ígéretes fejlesztésről hallani, de egyelőre nem igazán látszik, hogy ezekből mikorra lehet kereskedelmi mennyiségben előállítható termék.
Schäfer elemzése így, bár elég pesszimista, valószínűleg eléggé reális is: egy-két évtizednek el kell telnie, mire a villanyautók teljesen kiválthatják a benzineseket.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal (és kabrióval, SUV-vel, illetve furgonnal) támad Jeff Bezos cége
A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

