Itt a vadiúj 7-es BMW – merénylet a jó ízlés ellen?
Valahogy úgy üti arcon az embert a legújabb 7-es BMW, mint 2001-ben a Bangle-féle negyedik generáció. Egyértelmű, hogy a Domagoj Dukec vezette formatervező részleg itt teljesíti ki azt, amit eddig is vallott: a felismerhetőség, egyediség érdekében minden más feladható. Nem valószínű, hogy megússzák a kellemetlen mémek áradatát, de az garantált, hogy a világ odafigyel az új BMW csúcsmodellre.

Talán nagyobbat is ütne az új forma, ha az emeletes fényszórók őrületes poénját néhány napja le nem lövik az X7-es modellfrissítésével. Így viszont oda a meglepetés ereje, már csak a hátsó rész furcsán kaotikus kialakításán ámuldozhatunk. Az igazán fura az, hogy a 4-es sorozathoz hasonlóan tisztán profilból nézve akár csinosnak is nevezhetnénk az új luxuslimuzint, csak az első és hátsó kialakítás sikerült – alighanem szándékosan nehezen emészthetőre.
Itt az új BMW X7, még gonoszabb nézéssel
Vízszintesen osztott lámpákkal, és még határozottabb vaddisznó-agyarakkal támadja a szépérzéket a frissített változat.
Nyilván jön majd vérprofi formaterv-magyarázat, és hallhatjuk a Dukectől már többször hallott mondatokat arról, hogy nem kell mindenkinek megfelelni, de azért kár, hogy milyen látványosan meg sem próbálták.
Pedig az autó számos megoldása megérdemelné, hogy ne a formaterv kritikájával szaladjon tele a sajtó: a belső térben és a hajtásrendszerben is akadnak izgalmas újdonságok, amelyekhez hasonlóval mások nem, vagy nem így próbálkoztak.
Rögtön ott a csúcsmodell: az i7 xDrive 60 néven érkező típusba, ahogy ígérték, tisztán elektromos hajtásrendszer kerül. A két tengely külön villanymotort kapott: az első 259, a hátsó 312 lóerős, a rendszer összteljesítménye pedig 544 lóerő. Ez 4,7 másodperces gyorsulási időhöz elegendő 100 km/h-ig, és 240 km/h-s végsebességhez, annak ellenére, hogy az i7-es 2,64 tonnát nyom üresen is.
A padlóba épített akkumulátor-rendszer egyébként 101,7 kWh kapacitású, ami a gyáriak szerint 590-625 km-es WLTP hatótávhoz elegendő, bár a valósághoz általában közelebb álló EPA szabványú becslés csak 483 km. Az akkmulátor legnagyobb egyenáramú töltési sebessége legfeljebb 195 kW lehet, így egy arra alkalmas töltővel 34 perc alatt lehet 10-ről 80%-ra tölteni, váltóáramról viszont csak 11 kW a csúcsérték, így a teljes töltés úgy 9,5 órát vesz igénybe otthoni falitöltőről.
Bár az idén csak ez a változat lesz kapható az új 7-es sorozatból, 2023 tavaszára várhatóan megjönnek a dugattyús motoros változatok is. Ezek Európában mind hathengeresek lesznek, bár készül majd egy V8-as is, 4,4 literes, 544 lóerős motorral, az amerikai piac számára. Emellett a szigorúan vett alapkiviteleket sem kapjuk meg, amelyekbe benzines hathengeres motor kerül, enyhe hibrid rendszerrel és hátsókerék-hajtással.
Európába három változatot szánnak, két konnektoros hibrid benzinest, és egy enyhe hibrid dízelt. A legerősebb az M760e xDrive nevet viseli majd: ebbe 380 lóerős háromliteres soros motor kerül, a rendszer csúcsteljesítményének pedig 571 lóerőt adnak meg. Ezzel 4,3 másodperces gyorsulási idő adódik százig. A gyengébb változatba, a 750e xDrive-ba 310 lóerős benzinmotor kerül, amellyel az összteljesítmény 490 lóerőre adódik, a gyorsulási idő százig pedig 4,9 másodperc. Mindkét változat használható tisztán elektromos üzemben is. Feltöltött akkumulátorral 80-90 kilométeres tisztán elektromos hatótávot ígérnek 140 km/h-s végsebesség mellett.
Lesz dízelváltozat is, ez 740d xDrive néven érkezik, és Európában egyedül ebbe kerül 48 voltos enyhe hibrid rendszer. A dízelmotor itt önmagában 286 lóerős, és 650 Nm csúcsnyomatékot ad le 1750-es és 3000-es fordulatszám között, a villanymotorral együtt pedig legfeljebb 300 lóerő lesz a csúcsteljesítménye.
A 7-es és i7-es egyéb téren minden olyan műszaki megoldást felvonultat – bár sok esetben csak extraként – amit a BMW csak kínálni tud. A futómű a legdrágább kivitelekben például szintszabályzott, aktív dőléscsökkentést is tartalmazó légrugós rendszer, fokozatmentesen állítható nyomófokozatú lengéscsillapítással.
Az új 7-es egy kicsit minden irányban nagyobb, mint az elődmodell hosszú, Li változatai voltak: 5,39 méteres, így nem csoda, hogy kínálnak hozzá 3,5 fokos legnagyobb kitérést biztosító hátsókerék-kormányzást is, amely a fordulókört úgy 80 centivel csökkenti.
A típusnak mindemellett több automata vezetéstámogató funkciója is lesz. Egyrészt 210 km/h-ig működő sáv-, sebesség- és távolságtartó funkciókat tartalmaz, amelyek 2-es szintű önvezetést valósítanak meg bár azt ígérik, a beépített szenzorokkal később a 3-as szint is megvalósítható lesz, ha megszületik az ehhez megfelelő szoftver is. Emellett parkolóasszisztens is jön a 7-esekben, amelyet 2023-ra szeretnének okostelefonos távirányítási lehetőséggel kiegészíteni.
A belső térre leginkább a digitális kijelzők túltengése jellemző. Egyrészt az iX-ből ismerős panelre cserélték a műszerfal minden kijelzőjét, másrészt a hátsó ajtókra is kerül egy-egy kisebb, 5,5 hüvelykes érintőképernyő, amelyeken a kényelmi funkciók irányítása valósul meg: az ülésállítás, a szellőzés, a világítás, illetve az első üléssor elé belógatott 31 hüvelykes, szélesvásznú kijelző beállításai végezhetők ezeken keresztül. Kifejezetten érdekes megoldás a műszerfal alján húzódó színes csík, amely, amellett, hogy hangulatvilágítást biztosít, egyes funkciók gombjait is magában foglalja.
A belső térbe persze nemigen jutottak megosztó, furcsa részletek, bár feltűnő, hogy sok helyen alkalmaztak nagy felületű fém betéteket – így az első ülések hátsó felületén is – amelyek eredményesen törik meg a nagyobb, összefüggő kárpitozott felületeket.
Európai ára egyelőre csak az elektromos i7-esnek van: ezért 135 900 eurót (átszámítva 50,3 millió forintot) kérnek majd, amikor az ősz folyamán elindul a forgalmazás. Ám a német szaksajtó arra számít, hogy a dugattyús motoros változatok ára is jelentősen emelkedik majd a kifutó modell 92 110 eurós alapárához képest.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
