1977-ben Jörg Bensinger, az Audi egyik mérnöke vetette fel a nagy teljesítményű, összkerékhajtású autó ötletét, mert a Volkswagen katonai járműve elég jól teljesített a havas teszteken is, így kijöttek a négy hajtott kerék előnyei. Ezeket nem csak terepen és nem csak kis tempónál lehet kamatoztatni. Az 1980 márciusában rendezett Genfi Autószalonon aztán bemutatták az Audi Quattrot.
Több mint 10 éven át maradt aztán gyártásban az Audi kétajtós kupéja, melynek népszerűségét a ralis sikerek is a sztratoszféráig húzták, a turbómotoros, összkerekes gép nagyjából legyőzhetetlen volt a B csoportban, ahol olyan nevekkel kapcsolódott össze, mint Stig Blomqvist vagy Walter Röhrl.
2,2 literes, öthengeres turbómotorja már a 20 szelepes változat, 220 lóerővel és közel 310 Nm nyomatékkal. 5 sebességes kézi váltó csatlakozik hozzá és természetesen a klasszikus összkerékhajtás. Ezzel az 1,4 tonnás kétajtós kupé kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 230 km/óra a végsebessége.
1990-ben rendelték ezt a jobbkormányos Quattrot, mely 6809 kilométeren át volt az első tulajdonosánál, majd a második 51 499 km-ig használta, ennyi van most az autóban. A kivételesen jó állapotú Audi állítólag az utolsó példányok egyike és mindig remekül tartották. 1987-es papírtérkép jár még az autóhoz, valamint a kazettás magnóba passzoló zenék, hogy tökéletes legyen a '80-as évek hangulat a fedélzeten.