Újra felbukkan Magyarországon az MG márka
Ahogy már korábban bejelentették, a Duna Autó az idén megkezdi az MG típusainak forgalmazását Magyarországon. A kínai SAIC érdekkörébe tartozó márka hatféle típusát sorolták fel kezdő kínálatként, bár ezek közül egy még bemutatásra vár.

Az ismert típusok a ZS és a HS SUV-ok benzines változatai, ugyanezek a típusok elektromos hajtással ZS EV és EHS néven, illetve az MG5, amely egy hagyományos kombi elektromos hajtáslánccal. A hatodik autó az MG4 lesz: erről egyelőre annyit lehet tudni, hogy méretben – és valószínűleg árban is – a Volkswagen ID.3-hoz hasonlítható, szintén tisztán elektromos jármű lesz.
Az MG márkanevet a 2005 tavaszán bekövetkezett felszámolásáig az MG Rover – korábban a BMW, British Aerospace, Rover csoport, British Leyland illetve British Motor Corporation – alkalmazta, majd a maradékok felvásárlása után 2007 óta a kínai Shanghai Automotive, vagy röviden SAIC próbálta visszavezetni az európai piacra. Ez éveken át nem igazán jött össze: a kínai eredet mellett az átlagos árú és képességű, benzines típusokból alig fogyott néhány száz példány évente.
Vége az önálló brit autógyártásnak
A múlt hét végén véglegesen csődbe ment az MG-Rover
A változást a villanyautók térhódítása hozta az utóbbi néhány év során: az MG ezen a téren sem alkotott kiemelkedőt, viszont úgy néz ki, hogy kevesebb szállítási nehézséggel küzd, mint a konkurencia, így az európai eladások gyors növekedésnek indultak, ennek nyomán pedig a terjeszkedés is beindult: egyre több európai országban nyíltak MG kereskedések.
A választék egyelőre kissé foghíjas, és nem is igazán olcsó: az MG ZS benzinmotorral például ezer híján 6,4 millió forintba kerül majd, ugyanezért villanymotorral szintén ezer forint híján 12 milliót kérnek, a nagyobb termetű, elektromos MG EHS esetében pedig 14,7 millióból adnak vissza egy ezrest. Viszont egyrészt az utóbbi években minden másnak is eléggé elszálltak az árai – hatmillió forint alatt lassan tényleg csak kisautót kapni, alapmotorral – másrészt elég durván megnőttek a várakozási idők a globális alkatrészhiány miatt, így simán lehet, hogy az MG kínálat ezeken az árakon is sikert arat majd itthon.
Egyelőre egy nagyszabású, régimódi márkabemutatót tartottak itthon, emelvényen álló autókkal, az azokat díszítő bőrszerkós fotómodellekkel és az ilyenkor megszokott marketing-túlzásokkal. A márka hazai forgalmazása azonban szeptemberben indul – akkor derül majd ki, hogy a beígért rendkívüli minőségből, biztonságból, és a rövid szállítási határidőkből mennyi bizonyul valósnak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

