Már többször írtunk a Microlinóról, ami a stílusosan fura BMW Isetta szellemiségét és formai megoldásait önti modern formába. A projekt izgalmas fordulatokat vett és több tulajdonost is megélt, azonban most úgy tűnik, sikerült irányba állítani. A helyzet most úgy áll, hogy ráfordultak a célegyenesre, ezúttal tényleg: megkezdték a típus gyártását Torinóban, így reális esély van rá, hogy nemsokára az utakra kerüljön a Microlino.
Ismét új kézbe került az elektromos Isetta-utód
Az elején nyíló elektromos kisautó pályafutása folytatódhat, miután a gyártóját megmentették a csődtől.

Már konfigurátor is elérhető a gyártó oldalán, amiből kiderül, hogy négy felszereltség közül lehet majd választani. A legolcsóbb változat az Urban, ami 15 ezer eurótól, tehát átszámítva nagyjából 6 millió forinttól indul – ez egyébként több, mint az eleinte ígért 12 ezer eurós alapár – , viszont az első körben ezt a változatot még nem lehet választani. Aki az első adagból vinne Microlinót, annak a Pioneer Series az egyetlen lehetősége. Ez jóval drágább: 21 ezer eurós, tehát közel 8,5 millió forintos áron startol. Az Urban és a Pioneer Series közé ékelődik még a Dolce és a komikusan hangzó Competizione változat.
Célegyenesben a Microlino
A svájci elektromos Isetta utánérzés állítólag már ősztől sorozatban készülhet.
A Pioneer Series-ből mindössze 999 darab gyártását tervezik, amiről egy sorszámozott plakett is árulkodni fog. Ez a változat viszont már tényleg annyira közel van, hogy a gyártó idén nyárra ígéri az első darabok kiszállítását. A más felszereltségű változatokat később kaphatják meg a megrendelők, igaz, nem sokkal. A Dolce és a Competizione 2022 vége és 2023 első negyedéve között érkezhet, míg az Urban alapváltozatot 2023 közepére ígérik.
Európában már utcára mehet a legcukibb villanyautó
Az Isetta-fazonú Microlino megkapott minden engedélyt, így most már legálisan használható.
Egyébként a Microlino egy szigorúan városi autónak ígérkezik, mivel minden változata 17 lóerős, amihez 90 Nm nyomaték párosul, a végsebesség pedig szédítő 90 km/h. A akksik lítium-ionosak és háromféle kérhető belőlük: egy 6 kWh-s, egy 10,5 kWh-s és egy 14 kWh-s, amikhez 95, 177 és 230 kilométeres maximális hatótáv párosul.
A nagyon kicsi akkumulátorokhoz képest viszonylag jó hatótáv valószínűleg annak köszönhető, hogy nem csak kicsi, hanem kimondottan könnyű autókról van szó: változattól függően 497 és 535 kiló közötti a súlyuk. A méreteket is a városi használathoz optimalizálták, hiszen a Microlinók hossza mindössze 2,52 méter, míg a szélességük csak 1,47 méter. Ehhez képest meglepő, hogy a csomagtér 230 literes, ami nem is tűnik vészesen kevésnek.
Régen az Isetta jelentette a miniautót. Ma tudod mit jelent a Mini? Ezt:

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

