Amibe nem muszáj villanymotort tenni, abba ne is tegyenek – ezt vallja a Ford vezérigazgatója. Legalábbis a vállalat stratégiáját bemutató konferencián erről beszélt Jim Farley. Az egyeztetés fő témája természetesen a jövőkép volt, és elhangzott: nagyon fontos az elektromos átállás, de az úgynevezett szenvedély-márkákat sem szabad elhanyagolni.
Farley szerint vannak ugyanis olyan típusaik, amelyekhez érzelmi alapokon kell hozzányúlni. Egyértelműen ezek közé tartozik a Mustang, amelyben meg akarják őrizni a V8-ast, amíg csak lehet. Úgy fogalmazott: az ikonikus modell biztonságban van a villanyosítással szemben, de valamilyen mértékű hibridesítés benne van a pakliban, ezzel tudnák ugyanis Amerikában és Európában is megóvni.
Más kérdés, hogy az Európai Parlament plenáris ülésén nemrég elfogadták azt a javaslatot, amely szerint 2035-től nem lehet majd olyan új autót eladni az EU-ban, amely közvetlenül bocsát ki szén-dioxidot. Ez nyilván Európában is kinyírhatja a V8-as Mustangot. Bár az uniós tagországokkal még külön is egyeztetnek, jelentős változás nem várható a közös álláspontot tekintve.
Általánosságban véve viszont még nem világos, pontosan milyen stratégiát követ majd a Ford a belső égésű motorokkal kapcsolatban – sőt, ezt talán még ők maguk sem tudják pontosan. Nyilván a fentihez hasonló szabályozások határozzák meg a teendőiket, és előfordulhat, hogy az amerikai és európai piacot teljesen külön kell kezelniük ebben a tekintetben. Az sem kizárt persze, hogy Amerika is hasonlóan jár el, mint Európa, de Farley nem tartja valószínűnek a teljes tiltást.