Drágább a használt villanyautó, mint az új?
A használt elektromos járművek árai nem ritkán meghaladják a márkakereskedésekben kapható, vadonatúj autókét, legalábbis az amerikai piacon – derült ki az iSeeCars tanulmányából. A felmérés többek között arra is rávilágított, hogy manapság nem a prémium modellek a legdrágábbak.
A felmérésben egészen pontosan a Nissan Leafet és a Chevrolet Boltot emelték ki. Ezek Amerikában a legkeresettebb elektromos autók közé tartoznak. Míg egy használt Leaf átlagos ára 28 787 dollár (11,8 millió forint), egy Bolt pedig 28 291 dollárba (11,6 millió forintba) kerül, addig egy vadonatúj Leaf listaára 27 800 dollár (11,4 millió Ft), a Bolté 25 600 dollár (10,5 millió Ft). Ha ezekre rászámoljuk az adókat és egyéb költségeket, az új Leaf a maga 28 895 dolláros (11,9 millió forintos) árával ugyan picit drágább lesz a használtnál, a 26 595 dolláros (11 millió forintos) Bolt viszont bő 600 ezer forintnyival olcsóbb.
A helyzetet persze árnyalja, hogy itt az alapkivitelű új autók listaáráról beszélünk. A mérleg egyik serpenyőjében ott van, hogy felextrázva nyilván ezekért is többet kérnek, a másik oldalon ellenben meg kell említeni, hogy a jelenlegi újautó-hiány miatt egyáltalán nem könnyű hozzájutni a nullkilométeres példányokhoz, főleg nem alapáron.
Egyébként a Leaf árnövekedése 45 százalékos a tavalyi évhez képest, míg a Bolt ára 29,3 százalékkal lett magasabb egy esztendő alatt. E tekintetben az elektromos járművek jócskán lekörözik a belső égésű motorral szerelteket, nagyjából ötször gyorsabban kúszik fel az értékük.
A kutatást mintegy 13,8 millió adásvétel adatai alapján állították össze, tehát igen nagy mintából dolgoztak.