A Volkswagen Golf R 20 Years a valaha volt leggyorsabb Golf a Nürburgringen - majdnem
A Volkswagen Golf R már régóta az egyik leggyorsabb hot hatch a piacon, és ahogy arról korábban írtunk, az új R 20 Years különleges kiadásával teljesen új szintre akarták emelni a típust, mint a valaha készült legerősebb sorozatgyártású Golf. Legutóbbi cikkünk óta a műszaki adatokban nem történt változás, így ez sikerült is, hiszen a Golf R32 érkezése óta eltelt két évtized emlékére épített különleges kiadás, a sima Golf R-hez képest 13 lóerővel erősebb lett, így 333 lóerőt és 4,7 másodperces 0-100 km/órás gyorsulásra képes.
Évfordulóra érkezik a valaha volt legerősebb VW Golf
A Golf R 20 Years nevű kiadása 333 lóerős lesz – valószínű, hogy már nem is készül ennél erősebb változat.

A gyorsasággal azonban akadt egy kis bibi. A különleges kiadású Golf a legendás Nürburgring Nordschleifén 7:47:31-es időt produkált, ami több mint 4 másodperccel gyorsabb, mint a mezei Golf R, viszont házon belül a kétüléses Golf GTI Clubsport S egy tizedmásodperccel jobb időt ment 2016-ban, így a valaha volt leggyorsabb Golf díját nem tudta mégsem átvenni. Kínos.
A jövendőbeli Golf R 20 Years tulajdonosoknak azonban nem kell szomorkodnia, így is elég penge gép lesz. Egyedivé téve az autó külsejét, több helyen R 20 emblémákat helyeztek el rajta, illetve a már alapfelszereltségben is 19 colos felnik kérhetőek egyedi Lapiz Blue színben, Michelin Cup 2 gumikkal szerelve. Drift móddal és az Akrapovic kipufogóval kiváló játszótárs lesz - utóbbival tökéletes partner az "Emotional Start" funkció, mely indításnál 2500 fordulat/percre pörgeti fel a motort, így az első pillanattól kezdve érezni fogjuk, hogy nem egy 1.0 TSI-ben ülünk.
A pokol driftelő Golfja
320 lóerős, összkerékhajtású, 270-nel zúzhat a belső sávban a VW Golf R, és megy keresztbe. Mégsem szed szét.
A széria nem lesz limitálva, viszont értesüléseink szerint 2023 közepén leállítják a Golf R gyártását, így aki ilyen autót szeretne, annak érdemes lesz sietnie.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
