A világ legjobb légellenállását tudja a holland villanyautó
Az alacsony tömeg és a jó légellenállás nagyon fontos, ha városban és gyorsforgalmi utakon egyaránt hatékony villanyautót szeretnénk építeni, és bár ebből sokszor egy sem jön össze a gyártóknak, a holland Lightyear ezt nagyon komolyan veszi. A legfrissebb szélcsatornás mérés alapján pedig a vártnál sokkal jobb, 0,175 lesz az autó légellenállása, ezzel a valaha mért legalacsonyabb a sorozatgyártású autók között.
A németországi Stuttgartban, az FKFS szélcsatornájában mérték meg a kocsit, az elért eredmény pedig jelentősen jobb még a GM EV1-nél 0,19-es értékénél, összehasonlításképp a nagyon jó légellenállású Toyota Prius 4 például 0,24-es értéket tud, a Tesla Model 3 0,23-at, az Audi E-Tron pedig 0,28-at. A Lightyear 0-nak szinte mindene az aerodinamika, ez látszik a lapos és széles, csepp alakjából, ami egy hosszan kinyúló farban végződik, de a félig burkolt hátsó kerék és a kamerával helyettesített külső tükör is erről árulkodik.
A Lightyear 0 egy sportosnak kinéző autó, de nem azért vannak rajta fekete tetőelemek, mert karbonból készült, hanem napelemek kerültek rá, amik a napi ingázáshoz akár vissza is tudják tölteni az akkumulátort, hogy akár hónapokig járhassunk töltés nélkül, és a menettulajdonságok sem nagyzolnak, 10 másodperces 0-100-as gyorsulás és 160 km/h-s végsebesség jellemzi majd a kocsit.
Immár hatodik éve rebesgetik a holland Lightyear villanyautót, és bár az eddig eltelt idő alapján azt gondolhatnánk, hogy már soha nem lesz belőle semmi, én mégis bizakodó vagyok, mert már 2020-ban is volt szerencsém látni egy működőképes prototípust az akkori CES rendezvényhez közel, egy parkolóban. Ahhoz képest, hogy annak idején egy egyetemi projektből indult ki, már most nagyon messzire jutott, és a gyártási elvek többségével szerintem a legtöbb józanul gondolkodó villanyautós tud azonosulni.