A világ legjobb légellenállását tudja a holland villanyautó
Az alacsony tömeg és a jó légellenállás nagyon fontos, ha városban és gyorsforgalmi utakon egyaránt hatékony villanyautót szeretnénk építeni, és bár ebből sokszor egy sem jön össze a gyártóknak, a holland Lightyear ezt nagyon komolyan veszi. A legfrissebb szélcsatornás mérés alapján pedig a vártnál sokkal jobb, 0,175 lesz az autó légellenállása, ezzel a valaha mért legalacsonyabb a sorozatgyártású autók között.

A németországi Stuttgartban, az FKFS szélcsatornájában mérték meg a kocsit, az elért eredmény pedig jelentősen jobb még a GM EV1-nél 0,19-es értékénél, összehasonlításképp a nagyon jó légellenállású Toyota Prius 4 például 0,24-es értéket tud, a Tesla Model 3 0,23-at, az Audi E-Tron pedig 0,28-at. A Lightyear 0-nak szinte mindene az aerodinamika, ez látszik a lapos és széles, csepp alakjából, ami egy hosszan kinyúló farban végződik, de a félig burkolt hátsó kerék és a kamerával helyettesített külső tükör is erről árulkodik.
Tibi bácsi meséi 8: megmondjam, miért zúzták be a GM EV-1-eseket?
Ezek a kedvenc jövőautóim, amikből nem lett semmi. Valahogy nem túl sok jóslat teljesült, vagy csak én nem látom őket az utcán?
A Lightyear 0 egy sportosnak kinéző autó, de nem azért vannak rajta fekete tetőelemek, mert karbonból készült, hanem napelemek kerültek rá, amik a napi ingázáshoz akár vissza is tudják tölteni az akkumulátort, hogy akár hónapokig járhassunk töltés nélkül, és a menettulajdonságok sem nagyzolnak, 10 másodperces 0-100-as gyorsulás és 160 km/h-s végsebesség jellemzi majd a kocsit.
7 havonta kell csak tölteni a holland villanyautót
Az autót borító napelemek napi 70 kilométerre elég energiát is termelhetnek, napi ingázás esetén alig szorulna töltésre.
Immár hatodik éve rebesgetik a holland Lightyear villanyautót, és bár az eddig eltelt idő alapján azt gondolhatnánk, hogy már soha nem lesz belőle semmi, én mégis bizakodó vagyok, mert már 2020-ban is volt szerencsém látni egy működőképes prototípust az akkori CES rendezvényhez közel, egy parkolóban. Ahhoz képest, hogy annak idején egy egyetemi projektből indult ki, már most nagyon messzire jutott, és a gyártási elvek többségével szerintem a legtöbb józanul gondolkodó villanyautós tud azonosulni.
Évi tízezer kilométer ingyen
A villanyautót megújuló energiaforrásból is feltölthetjük. Mi lenne, ha ehhez meg se kéne állnunk?

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
