A BMW sosem fejlesztene 1000km-nél nagyobb hatótávú villanyautót
A BMW az utóbbi időben igyekezett igen komolyan venni a környezetvédelem és a fenntarthatóság kérdését, nemrég például bejelentették, hogy 2023-tól már vegán belső térrel készülnek az autóik. Ez röviden annyit jelent, hogy jövő év elejétől már kizárólag újrahasznosított anyagokból készítik az belső kárpitokat.
Thomas Albrecht, a BMW meghajtáshatékonysági feljesztőcsapatának vezetője egy interjúban kiemelte, hogy a fejlesztés alatt álló hatodik generációs akkumulátorokkal bár nagyjából 30%-os hatótávnövekedés lesz elérhető, a BMW-nél annak ellenére sem fognak 1000 km-nél nagyobb hatótávolságú autókat gyártani, hogy arra képesek lennének.
Szerinte ahogy a töltési technológiák is fejlődnek, abszolút felesleges lenne 1000km-nél nagyobb hatótávval kínálni autóikat, mivel valószínűleg arra már tényleg senkinek sem lenne szüksége, ekkora akkumulátorokat beépíteni pedig hatalmas pazarlás lenne.
A hatodikgenerációs akkumulátoroktól a bajorok nemcsak harminc százalékos hatótávnövekedést, de harminc százalékkal gyorsabb töltést, valamint nagyjából feleakkora gyártási költségeket is várnak. Az új BMW akkumulátorokba a Teslákból ismerős hengeralakú akkucellák lesznek beépítve, sokkal nagyobb tervezői szabadságot és modularitást ígérve.
Az első ilyen, újgenerációs akkumulátorokkal szerelt villanyautókat 2025-re ígéri a BMW, a kulcsfontosságú cellákat pedig valószínűleg a CATL frissen, Debrecenben épülő üzemében állítják majd elő.