500 kilométer hatótávú villanykamiont hoz a Mercedes
Az IAA Hannover haszongépjármű-kiállítás lényegében a teljes szakmát összefogja, nagyon sok gyártó mutatja itt be az újdonságait, így tett a Daimler Trucks, a Mercedes-Benz teherautós részlege is. Az eActros LongHaul a legnagyobb hatótávot nyújtó, elektromos nyerges vontató, ami akár 500 km-t tud menni egy töltéssel, mindezt egy 600 kWh-s akkupakkal, és 30 perces 20% és 80% közötti töltéssel.

A sima lítium-ion celláknál tartósabb és biztonságosabb LFP (lítium-vas-foszfát) technológiát a Tesla már régóta használja az autóiban, és az eActrosba is ilyen kerül, három részre osztva, az alvázban elhelyezve. A motorok folyamatos 400 kW leadására képesek, rövid emelkedőkhöz pedig 600 kW pillanatnyi teljesítmény társul, az 500 kilométeres hatótávról pedig ugyan nem derült ki, hogy teljes terheléssel vagy üresen értendő-e, de remélhetőleg a terhelt értékre gondoltak.
Ha a 600 kWh kapacitást és az 500 kilométeres hatótávot összevetjük, akkor kiszámolható, hogy 120 kWh/100 km körüli fogyasztással kalkuláltak, ez nagyjából 5-ször annyi, mint egy rossz, 10-szer annyi, mint egy jó fogyasztású villanyautóé, a belső égésű értékekből átszámítva tehát akár reális is lehet, az viszont nagyobb kérdés, hogy mennyi idő alatt épülhet ki a kamionok méretéhez illő, szellős töltőhálózat. Hivatalosan, az MCS töltőcsatlakozóval 360 kWh energiát tud tölteni az eActros fél óra alatt, ami a sofőrök 45 perces pihenőihez jól passzolna.
A Mercedes állítása szerint az eActros LongHaul tervezési élettartama 10 évre és 1,2 millió kilométerre szól, az egyelőre ismeretlen mértékű, de nyilván ijesztő vételárat pedig az alacsony karbantartási költségek kompenzálhatják majd. A LongHaul a németországi Worth-ben található teherautógyárban készül majd, és nem csak nagy akkupakkos, országokat átszelő kamiont, hanem kisebb hatótávú vontatókat is gyártanak majd 220 kilométeres hatótávval, 336 kWh-s akkuval.
A dolog egyetlen szépséghibája, hogy a képeken látható autó még nem a végleges, ez az eActros leghamarabb 2024-ben kerülhet piacra.
Ez a kamion nem villany, de mindent lát! Érdekel?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
