Így készült Ken Block legújabb Audija
Nemrég megjelent a legújabb Electrikhana videó, Ken Block és az Audi S1 e-tron quattro Hoonitron főszereplésével. A videóról és az autóról már mi is írtunk korábban .
Az Audi legújabb videójában betekinthetünk az Electrikhana forgatásának kulisszái mögé és megnézhetjük az Audi S1 e-tron quattro Hoonitron megalkotásának folyamatát. Az Auditól továbbá elképesztő műszaki adatokat is megtudtunk az egyedi versenyautóról.
Az Audi S1 e-tron quattro Hoonitront kifejezetten Ken Block számára tervezték, ezért az alapoktól kezdve mindent az ő igényei szerint alakítottak ki. Az Electrikhana videóban látható manőverekhez tökéletesen kezelhető autóra van szükség, amihez fontos a jó súlyelosztás, az Audi S1 e-tron quattro Hoonitron tömege ezért közel azonosan, 52:48 arányban oszlik el az első és a hátsó tengely között. Ezen felül a rövid, kevesebb mint 2,4 méteres tengelytáv, illetve elöl és hátul is több mint 200 milliméteres rugóúttal rendelkező MacPherson futómű segíti a driftelést és az ugratásokat.
Természetesen megfelelő teljesítményre is szükség van a látványos, gumifüstölős manőverekhez, ezért ezen a téren is biztosra mentek az Audi mérnökei. Az Audi S1 e-tron quattro Hoonitron nevéhez hűen összkerékhajtású és teljesen elektromos, a meghajtásról tengelyenként külön, a motorsportból származó villanymotor-generátor egység (MGU) gondoskodik. A két motort összesen négy, az utcai plug-in hibrid Audikban is megtalálható, 14,4 kWh kapacitású akkumulátor látja el energiával, a teljes kapacitás így 57,6 kWh. Az MGU-k összesen 500 kW, vagyis 680 lóerő és 640 Nm forgatónyomaték leadására képesek, ez utóbbi az Audi szerint a mérnökök által választott 12:1-es áttételnek köszönhetően összesen 6000 Nm forgatónyomatékot jelent a tengelyeken.
Forrás: Audi