Így készült Ken Block legújabb Audija
Nemrég megjelent a legújabb Electrikhana videó, Ken Block és az Audi S1 e-tron quattro Hoonitron főszereplésével. A videóról és az autóról már mi is írtunk korábban .
Villany-Audi és Las Vegas: itt az új Gymkhana
A Hoonitron erős lett, az Electrikhana gyenge. Verseny-Audikat persze szívesen nézünk, de az ötletesség valahogy hiányzik az új videóból.
Az Audi legújabb videójában betekinthetünk az Electrikhana forgatásának kulisszái mögé és megnézhetjük az Audi S1 e-tron quattro Hoonitron megalkotásának folyamatát. Az Auditól továbbá elképesztő műszaki adatokat is megtudtunk az egyedi versenyautóról.
Az Audi S1 e-tron quattro Hoonitront kifejezetten Ken Block számára tervezték, ezért az alapoktól kezdve mindent az ő igényei szerint alakítottak ki. Az Electrikhana videóban látható manőverekhez tökéletesen kezelhető autóra van szükség, amihez fontos a jó súlyelosztás, az Audi S1 e-tron quattro Hoonitron tömege ezért közel azonosan, 52:48 arányban oszlik el az első és a hátsó tengely között. Ezen felül a rövid, kevesebb mint 2,4 méteres tengelytáv, illetve elöl és hátul is több mint 200 milliméteres rugóúttal rendelkező MacPherson futómű segíti a driftelést és az ugratásokat.

Természetesen megfelelő teljesítményre is szükség van a látványos, gumifüstölős manőverekhez, ezért ezen a téren is biztosra mentek az Audi mérnökei. Az Audi S1 e-tron quattro Hoonitron nevéhez hűen összkerékhajtású és teljesen elektromos, a meghajtásról tengelyenként külön, a motorsportból származó villanymotor-generátor egység (MGU) gondoskodik. A két motort összesen négy, az utcai plug-in hibrid Audikban is megtalálható, 14,4 kWh kapacitású akkumulátor látja el energiával, a teljes kapacitás így 57,6 kWh. Az MGU-k összesen 500 kW, vagyis 680 lóerő és 640 Nm forgatónyomaték leadására képesek, ez utóbbi az Audi szerint a mérnökök által választott 12:1-es áttételnek köszönhetően összesen 6000 Nm forgatónyomatékot jelent a tengelyeken.
Forrás: Audi

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
