A Fisker Inc. a Karmát megálmodó, 2014-ben becsődölt Fisker Automotive hamvaiból született 2016-ban. Az amerikai autógyártó azóta számos, jövőbeli modelljeit illető tervet osztott meg a világgal, melyek közül még egyiket sem lehet ténylegesen megvásárolni.

Úgy tűnik azonban, hogy a 2022 májusában bejelentett Fisker PEAR (melynek neve a Personal Electric Automotive Revolution, azaz „személyi elektromos autóipari forradalom” rövidítése) hamarosan tényleg megvalósulhat. Pár nappal ezelőtt ugyanis Los Angelesben kiszúrtak egy álcafestett példányt, melyet minden bizonnyal közúti tesztekhez használ az anyacég.
A tervek szerint a modell egy Volkswagen ID.3-hoz hasonló, „megfizethető” népautó lesz, így az olcsó és hatékony gyárthatóság különösen fontos szempont. Ennek megfelelően a PEAR az alumíniumnál lényegesen olcsóbb acél platformra épül, és a lehető legkevesebb alkatrészből áll. Emellett a vállalat szeretné „forradalmasítani az autógyártás folyamatát, és bizonyos mértékig az ellátási láncokat is”, ám arról, hogy ezt pontosan hogyan is tervezik megvalósítani, nem esett szó.
Bár úgy tűnhet, a PEAR egy crossover, Henrik Fisker, a cég első embere szerint „nehéz egy konkrét szegmensbe sorolni. Mondhatjuk rá, hogy egy crossover, de nem néz ki SUV-nak. Inkább egy futurisztikus kis űrsikló.”

A PEAR-t csak teljesen elektromos változatban, két választható akkumulátor konfigurációval kínálják majd attól függően, hogy inkább városban vagy országúton tervezik-e használni. A várható hatótáv a nagyobbik akkupakk esetében 500 kilométer körüli. A Fisker ígérete szerint az autóban rengeteg egyedi megoldás kap helyet, köztük a hátsó lökhárító mögé csusszanó csomagtérfedéllel és számos „innovatív” utastéri tárolóhellyel.
A PEAR 2024-ben érkezik, kezdő ára 29 900 dollár, azaz valamivel kevesebb, mint 12 millió forint körül várható.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

