Egyszerre nevetséges és aggasztó autóipari trend, hogy a gyártók egyre gyakrabban zárják modelljeik valamilyen beépített funkcióját mikrotranzakciók mögé. A Mercedes például drága éves előfizetésért cserébe oldja ki egyes autók maximális teljesítményét, de a BMW még rajtuk is túltesz. Hiába van autóikban gyárilag ülésfűtés, ezt csak körülbelül 6 500 forintos havidíjért lehet bekapcsolni.
Van azonban egy gyártó, melynek alapvető szemléletével tökéletesen ellentétben áll az ilyesmi. A Dacia régóta olcsó autóiról híres, melyekben csak olyan funkciók vannak, amikre az embereknek tényleg szüksége van. Nemrég például a vállalat vezetője, Denis Le Vot azt nyilatkozta, modelljeikben nem lesz sávtartó asszisztens, hiszen ezt a sofőrök többsége amúgy is azonnal kikapcsolja - minek drágítsák hát autóikat olyan extrákkal, amiket aztán senki sem használ.
A román márka most frappáns húzással reagált a BMW havidíjas ülésfűtésére is: egyes brit kereskedésekben ingyen melegvizes tömlőket osztogatnak, hogy aki szeretni, ezzel helyettesítse az ülésfűtést. "Mindez csak egy kis mókázás, de jól mutatja az irányt, mely felé az autóipar halad az előfizetéshez kötött extrákat illetően. Plusz pénzt kérni gyárilag beépített funkciók használatáért egyértelműen nem daciás dolog" mondta Luke Broad, a márka helyi vezetője.
A Dacia egyébként nemrég bemutatta új népszerű modellje, a Jogger hibrid változatát, mely saját szegmensében Európa legolcsóbb ilyen autója lesz.