Emlékszem, gyerekként volt jó pár pakli autóskártyám, amikben sokszor előfordultak a kor legmenőbb koncepcióautói is. Ezekért nem csak a letaglózó számok, hanem az irreálisnak tűnő külső miatt se volt nehéz rajongani. Különösen beakadt az Audi Avus Quattro, ami a teljes egészében krómnak tűnő, de igazából polírozott kasznijával a mai napig bármikor levesz a lábamról.
Az Avus Quattro formája végtelenül áramvonalas, a régi idők sebességrekorder autóit idézi, ami egyáltalán nem a véletlen műve: az Audi az 1937-es Type C Streamline előtt tiszteleg a formával. A V16-os Type C versenyautó burkolt változata már a 30-as évek végén 400 km/h feletti tempót tudott és az Avus-hoz hasonlóan csodálatosan néz ki.
A lenyűgöző Avus-t 1991-ben, a Tokyo Motor Show-n mutatták be és már első ránézésre is igen letaglózó, pedig még el sem merültünk a részleteiben. A gyönyörű, áramvonalas karosszéria teljes egészében alumíniumból készült, amit végül olyan fényesre políroztak, amitől úgy tűnik, mintha krómozott lenne.
A kerekek körül magasra ívelő kaszni, a középmotoros mivoltát hangsúlyozó, előretolt kabin még mai szemmel nézve is földöntúli jelenség. A mindössze 1,5 milliméter vastag aluból készült, fényezést sem hordó autó még a Quattro-hajtással és a 6 literes, 509 lóerős W12-es motorral is mindössze 1250 kilós volt. Olyan technikai finomságok is belefértek, mint a három differenciálzár, illetve az összkerék kormányzás.
Most a Supercar Blondie Youtube-csatornára került fel egy videó, amiben közelről is meg lehet nézni egy Avus Quattrót. Ebben a videóban nem egy szőke hölgy, hanem egy Sergi nevű srác szerepel, ő mutatja be az Audit.
A fájóan rövid videóban kívül-belül bemutatja az Avus-t, ami a remekül kidolgozott részleteit látva még kívánatosabb és lenyűgözőbb, mint a képeken. Sajnos csapatás nem várható, és a 6 literes W12-es hangját sem hallgathatjuk meg, ugyanis a videóban bemutatott autóban nincs benne a benzinmotor.
Forrás: Supercar Blondie