Új szolgáltatások jöhetnek a fizetős parkolókban
Rengeteg parkolóhely van az Egyesült Államokban, de nincs túlkínálat. A cégek új szolgáltatások bevezetésével kísérleteznek. Ezek ízelítőt adhatnak arról, mi várható előbb-utóbb Magyarországon is.
Az autók szaporodásával párhuzamosan szaporodnak a parkolóhelyek is. Az Egyesült Államokban tág becslés szerint 700 millió és 2 milliárd között van a parkolóhelyek száma. Ez azt jelenti, hogy minden egyes autóra 2,5-7 parkolóhely jut, ezek tíz százaléka pedig fizetős.

Miután a túlkínálat nem ott jelentkezik, ahol a legerősebb a kereslet, a parkolóüzemeltetés stabil bevételt és hasznot hozó üzlet volt az elmúlt évtizedekben. A könnyű piacra lépés azonban nagy tülekedéshez vezetett és töredezetté tette az iparágat – derül ki a CNBC összefoglalójából. Miközben a verseny durva, a piacot ismerők azt mondják, hogy a fizetős parkolás iránti kereslet csökken. Ez alól az egészségügyi intézmények és a nagy rendezvények környéke jelent kivételt.
A parkolóüzemeltetési üzletág 2022-ben 12,1 milliárd dollár bevételt ért el – mondja Jerry Marcus, a bostoni Parking Advisory Group tanácsadó cég vezetője. Ez azt jelenti, hogy a piac magához tért a koronavírus-járvány alatti visszaeséséből. A járvány csúcsévében, 2020-ban 5,8 milliárd dollár volt a bevétel, ami 56 százalékkal maradt el a 2019-es forgalomtól. A várakozások szerint a parkolószolgáltatás 2023-ban 14,4 milliárd dollárt hoz majd az ezzel foglalkozó vállalatoknak, ami tíz százalékkal lenne több a 2019-es adatnál.
Az ágazat helyzetét. Az e-kereskedelem miatt visszaestek a fizikai bevásárlások, ami a parkolók igénybevételének csökkenését hozta. A távmunka, ami divatos maradt a pandémia után is, szintén azzal jár, hogy az emberek kevesebbet autóznak napi rendszerességgel a városok és az alvóvárosok között. Nincsenek jobb helyzetben azok a szolgáltatók sem, amelyek bérbe adnak parkolóhelyeket. Ez az alágazat szakértői becslések szerint 8-10 milliárd dollár bevételt ért el 2022-ben. Míg 2008 és 2023 között 7,7 százalékkal zsugorodott ez a piac, várakozások szerint 2023 és 2028 között 1,4 százalékkal bővülhet.
Valami más kell!
A parkolócégek látják, hogy bővíteni kell szolgáltatásaikat ahhoz, hogy az autósok ne egyszerű lehúzásnak érezzék, amit kínálnak. Ilyen lehet például, hogy összefonják a parkolók kínálatát az autómegosztó szolgáltatással vagy az elektromos autók terjedésével. Utóbbiak esetén akkumulátortöltési lehetőséget kínálhatnak a parkolás mellett.
A radikálisabbak szerint a parkolásmenedzsmentet újra ki kell találni. Az ágazat olyan nagy amerikai szereplői, mint például az SP Plus nem kevés pénzt fektet egy sor új szolgáltatásba. Ilyen például az az alkalmazás, amivel az autósok meghatározott időpontra helyet foglalhatnak maguknak. Egy új szoftver segítségével a napszakoktól és a kereslettől függően változtathatják a parkolási díjakat. Egy további lehetőség, az érkező autósok automatikus regisztrációja, majd távozásukkor a parkolási díj automatikus levonása a bankszámlájukról, ilyen megoldásra már a magyar piacon is van példa.
Az SP számításai szerint ezek az újdonságok 2022-ben a cég bevételének 2 százalékát hozták, ami 2025-re 10 százalékra mehet fel. Szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy a technológiaigényes szolgáltatásokat a nagy, tőkeerős vállalatok tudják bevezetni. A kisebb, családi vállalkozások lemaradhatnak mögöttük. Így kényteleneklehetnek alacsonyabb árakkal kompenzálni ezt a hiányosságukat.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
