Megjelent az új elektromos Honda, amit Európába is elhoznak
A Honda bár nem siette el az elektromos átállást, azért igyekszik felzárkózni. Most megérkezett a legújabb elektromos modelljük, ami első ránézésre akár egy HR-V is lehetne, igazából e:Ny1-nek hívják.
Egyhangúan érdekes, kiemelkedően átlagos
Mi van papa, biztonsági játékos vagy? Nem baj, legalább senki nem fog kiröhögni.
A finoman szólva is szokatlan elnevezés egy rövidítés: az e arra utal, hogy elektromost, az N arra, hogy new , vagyis új, az y pedig arra, hogy your life , azaz életed. Úgy tűnik, hogy a Toyota bZ4X erős kihívóra talált a kimondhatatlan nevek versenyében.

Az N-betű amúgy is kicsit sántít, hiszen az e:Ny1 annyira azért nem új, hiszen a külsejét szinte egy az egyben a már kapható HR-V-től örökölte. A leglátványosabb különbség az autó orrát érinti: nincs hűtőrács és pár apróság eltér. Hátul szintén az elejéhez hasonló, minimális különbségeket figyelhetünk meg, de első ránézésre könnyen össze lehet téveszteni egy sima HR-V-vel.
Ezek után az se akkora meglepetés, hogy a belsőben sincs nagy változás, az is szinte teljesen HR-V. A legnagyobb különbség itt a nagyobb központi kijelző és szintén pár apró részlet. A fő attrakció azonban nem a már jól ismert alap, hanem az, hogy tisztán elektromos autóról van szó.
Az elektromos hajtás csúcsteljesítménye 204 lóerő, a csúcsnyomatéka pedig 310 Nm. Az akkumulátorcsomag 68,8 kW-os, amivel az e:Ny1 hatótávja a gyártó szerintem maximálisan 412 kilométer lehet. Az elektromos hajtás miatt valószínűleg jelentősen nőtt az autó tömege, ami miatt a Honda teljesen átdolgozta a futóművet. A töltésről nem kaptunk konkrét adatokat, annyit azonban közölt a Honda, hogy 10 százalékról 80 százalékra 45 perc alatt lehet feltölteni az e:Ny1-et.
Az eddigi, Kínának szánt modellek után az új villany-SUV már Európában is elérhető lesz. Az egyelőre nem derült ki, hogy az újdonság mikor érkezik meg a szalonokba, ahogy egyelőre a hozzávetőleges árát sem árulták el.
Forrás: Honda

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

