Menő gyomláló robotot fejlesztettek az ex-teslások
A gyomlálás az egyik legmunkaigényesebb és legnehezebb feladat a mezőgazdaságban, ezért a nagyüzemekben vegyszeres gyomirtással helyettesítették. Eljött az ideje visszatérni a régi módszerhez.

Az Aigen Element úgy néz ki, mint egy egy Mars-járó vagy egy rajzolótábla, amely alá nagy, mély barázdákkal szabdalt kerekeket szereltek. Amikor a CNBC riporterei találkoztak vele, fáradhatatlanul rótta a köröket egy nagy mezőgazdasági táblán, digitális vizualizációs technológiájával megkülönböztette a haszonnövényeket a gyomoktól és az utóbbiakat gépkarjaival még csenevész állapotukba kipöccintette a földből.
Az Elementek kisebb flottája képes napi 12-14 órán át dolgozni akkumulátorai és a tetejére szerelt napelemtábla segítségével (Emiatt néz ki úgy, mint egy rajzolótábla). A munkát négy órán át éjszaka is képes folytatni és a kisebb eső sem akadályozza.
A robotot az Aigen vállalat fejleszti, amelyet Rich Wurden, a Tesla villanyautó-gyártó volt mérnöke és Kenny Lee, a Proofpoint informatikai biztonsági vállalat egyik korábbi vezetője alapította 2020-ban. A cég 7 millió dollárt (2,4 milliárd forint) gyűjtött a működéséhez elsősorban a környezet védelmét támogató alapoktól. Ezek egyik célja, hogy megszabadítsák a mezőgazdaságot a dízelmotoros munkagépektől és a gyomirtók használatától.
A vállalat 15 fős csapatának számos tagja – köztük a cégvezetők is – valamilyen komoly betegségben szenvednek, amit a növényvédő szerek okoztak. Wurden részt vett a Tesla akkumulátortechnológiájának fejlesztésében. Később egy elektromos meghajtású motorcsónakokat fejlesztő cégnél dolgozott, ahol megismerkedett a startup cégek életével. Lee-vel egy olyan fórumon ismerkedett meg, amelyen a mérnökök azon studíroznak, hogyan alakíthatnák úgy a karrierjüket, hogy munkájukkal a klímavédelmet is szolgálják.
Az Element tisztán alternatív energiával működik, mert akkumulátorait saját napelemein túl szélenergiából nyert elektromos energiával töltik fel. Mesterséges intelligenciával megerősített önálló számítógéppel rendelkezik, nem az informatikai felhővel kommunikál. Öntanulással fejleszti tudását a gyomok és a haszonnövények megkülönböztetésében.
Emellett információkat gyűjt a növényekről, amelyek segítséget nyújthatnak a farmereknek például abban, hogy jelzik, hol van szükség további öntözésre.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

