Ez a Fisker pickupja, négyajtós szuperkabriója és körtéje
A Grazban gyártott Fisker Ocean a Magna Steyr technológiájára és a CATL akkumulátoraival épített prémium elektromos crossover. Most úgy néz ki, csatlakozik hozzá egy menő pickup, az Alaska, valamint az újdonságokat tömörítő négyajtós kabrió, az ezer lóerős Ronin. Ha érzetre ez a hétköznapokra túlzás lenne, ott van mellé a legkisebb Fisker, a cuki Pear is 2025-re.
Henrik Fisker nem aprózta el, és legalább négy új modellt bejelentett a márka éves stratégiai nagygyűlésen:
A Ronin a Fisker integrált, vagyis a platformba rejtett akkumulátor-technológiájának demonstrálására készült. Henrik Fisker szerint ez a világ első négyajtós szuperkabriója, mely ráadásul ötszemélyes, szénszálas tetővel és 960 kilométeres elektromos hatótávval. Három motorral és akár ezer lóerővel kétmásodperces gyorsulást ígér, már ha valaha termék lehet belőle. Az viszont biztos, hogy formai szempontjából erre érdemes figyelni, ha a cég következő utcai modelljeiről spekulálunk.
Talán még izgalmasabb az Alaska. Ez egy olyan Ocean-alapú eletromos pickup, amelynek alapból 137 centiméteres platóját a hátsó ülések és a platóajtó lehajtásával 2 méter 92 centisre lehet bővíteni. Van egy eltűnő térelválasztó a plató és az utastér között, a Fisker szerint pedig ez lesz a legkönnyebb elektromos pickup is a piacon, Amerikában $45,000 dollárért.
Még olcsóbb lesz a Pear, hiszen a Fisker tervei alapján ez a crossover 2025-től a $29,900-as belépő lesz a cég erősen a kaliforniai ízlés szerint hangolt környezettudatos világába. Olcsóbb és egyszerűbb platformon a Steel++ technológiával, a most megszokottnál kevesebb alkatrésszel, ám akár hat üléssel és négy felszereltségi szintben. Valójában a Pear lehet a Fisker első jelentős darabszámú sikertörténete, szokás szerint két év múlva.
Végül ott a Force E, ami nem más, mint egy off-road csomag, amit bárki megvehet a normál Ocean morcosításához is.
Az első elektromos Fisker 75 vagy 106,5 kWh-s akkumulátorokkal készül Ausztriában, hatótávolságát pedig 400 és 700 kilométer közé lőtte be a gyártó, a hajtáslánctól és az üzemmódtól függően. A most kapható Ocean a két motorral, 468 lóerővel és 696 Nm nyomatékkal bőven ötszáz kilométer feletti távokra képes.
Ha érdekel a teljes Fisker-prezentáció, itt megnézheted:
Az biztos, hogy egy Oceant már most is nagyon kipróbálnánk, az Alaska pedig izgalmas ajánalat egy olyan pillanatban, mikor épp az egész autóipar az elektromos pickupok bűvöletében él. Ha a Fisker megcsinálja a legkönnyebbet a legjobban variálható tárolóhelyekkel, Magna minőségben, már nyert is.