A közelmúltban írtam a Volkswagen W10-es motorjáról, ami a valóságban csak prototípusként létezett. Az a motor a Volkswagen egy igen megalomániás korszakából származik, amikor Ferdinand Piëch vezényletével igazán őrült állatságok készültek.
A sose volt Volkswagen W10-ről hallottál már?
Csak prototípusként létezett a két VR5-ből összeállított, rejtélyes W10, amiről még a gyártó is alig tud valamit.
Voltak olyan extrém túlkapások, mint a Q7 a V12-es, 500 lóerős TDI-vel, de a W8-as motorral szerelt Passat és a Bugatti Veyron sem szokványos alkotás. Akkoriban elég sok fantáziát láttak a W-elrendezésű motorokban, így aztán készült belőlük sokféle változat. A szériagyártásig a W8, a W12 és a W16 jutott el, de karcérkodtak egy W10-essel is.
A W-elrendezés egyébként azért tűnt jó megoldásnak, amiért az alapjául szolgáló VR-elrendezés is: helytakarékos, relatíve sok köbcentit lehetett így aránylag kis helyre bezsúfolni. Például a Passatba nem tudták volna bekanalazni az Audikból származó, hagyományos V8-ast, ezért lett inkább W8. A két darab VR5-ös házasságából származó W10-essel is ez volt a terv, csak azt az egyel nagyobb Phaetonba szánták.

Végül elkészült a W10, amiről azonban viszonylag keveset lehet tudni, hiszen ahogy a Volkswagen állítja, sok dokumentációja elveszett. Azt tudjuk, hogy egy példányt megmentett egy lelkes, előtte a Volkswagennél dolgozó szerelő, illetve azt is, hogy egy igen szokatlan autóban tesztelgette a cég az egyik prototípust. A szokatlanról talán sokaknak egy Lupo, esetleg egy Passat jutna eszébe, de ennél durvább dologról volt szó: egy BMW M5-be szerelték be.
Egy E39 M5 kapta a W10-est, amiben gyárilag egy 5 literes, 400 lóerős V8 lakott gyárilag. Ha abból indulunk ki, hogy a VR5 legerősebb változata 170 lóerőt tudott és 2,3 literes volt, a W10 pedig ennek a duplája, akkor az jön ki, hogy a W10 egy 4,6 liter körüli lökettérfogatú, 340 lóerő környéki teljesítményű motor lehetett.
Ennél jobb M5-ös nem tud lenni. Elmesélem, miért.
Sziasztok, Karotta vagyok, és ennek az autónak köszönhetem a karrieremet.
Mindez persze csak egy igen durva sacc, hiszen az közös alapok ellenére rengeteg minden eltérhetett, ráadásul ne felejtsük, hogy ez a motor még bőven prototípus volt. Az eredeti, átalaktott autóra például azt írták, hogy 450-500 lóerő a teljestménye.
Ha így volt, akkor a W10-es M5 erősebb lehetett, mint az eredeti, illetve lehetett benne valami különleges, ugyanis annyira megtetszett Ferdinand Piëch-nek, hogy ezt használta napi mászkálós autónak. Elég vicces lehetett látni, ahogy a Volkswagen akkori vezére egy BMW-vel lófrál. Ami szintén érdekes, hogy ez különleges E39 M5 a mai napig létezik.
Forrás: GDM Motors / The Drive

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
