A BMW X2 az X1-nél nagyobb és sportosabb, vagyis coupésabb tetővonalú crossovere, ami azoknak készül, akik nem bánják az elsőkerékhajtást a másfél literes háromhengeres benzinessel, esetleg egy négyhengeres dízellel, illetve összekerékhajtást szeretnének a csúcsmodellnek számító 300 lóerős kétliteres motorral társítva. Aztán ott az elektromos iX2 xDrive30 is, ami 313 lőerőt és 494 Nm-t képes leadni, maximum 449 kilométeres hatótáv mellett a WLTP szerint.
Az új X2 19,4 centivel hosszabb, mint az előző, vagyis már 4,554 mm hosszú. Bizony, miután a Mini Countryman párjának számító X1 is négy és fél méteres lett, alulról a második BMW crossover kénytelen lett még több parkolóhelyet kérni a világtól. Az X2 továbbá 21 milliméterrel szélesebb, valamint 64 milliméterrel magasabb is az első generációhoz képest, a hosszabb tengelytáv a tágasabb utastér mellett pedig 525-1,470 literes csomagtérhez vezetett.
A hajtásláncot tekintve az elsőkerékhajtású X2 sDrive20i-vel indul a móka, az 1,5-literes turbómotorral 48-voltos lágy hibrid formában. A háromhengeres 156 lóerőt ad le, a villany pedig 19-et, így jön ki a 170 lóerős összteljesítmény.
A négyhengeres dízelt is átfaragták, az sDrive18d pedig 5,1-5,5- literes fogyasztás mellett 150 lóerőt küld az első tengelyre a hétsebességes Steptronic váltón keresztül. Bár a két leggazdaságosabb X2 18-colos kerekeken gurul, az X2-höz innentől kezdve rendelhető akár 21-colos szett is.
A csúcsmodell az X2 M35i xDrive, melynek orrában a kétliteres négyhengeres turbó van Európában 300, más piacokon pedig 317 lóerővel. Ez az összkerékhajtással elég fickósan mehet, és nyilván segítenek a rászórt M logók is. 5,4 alatt van százon, és az alap adaptív futómű mellé akár kompozit féktárcsákat is kérhetünk rá.
Az X2 megkapta a kilencedik generációs infotainment rendszert is, a nagy ívelt érintőképernyővel és az egyszerűsített, tényleg elég jól működő menürendszerrel. Ennek funkcióiról küldtek egy rövid videót is:
Azok számára, akik már szakítanának a belsőégésű motorokkal, a BMW az iX2 xDrive30-at ajánlja. A villany X2 a 17 colos optimalizált kerekeiről ismerhető fel, amik segítenek a 0,25-ös légellenállási együttható elérésében. Persze rendelhető 20-colos szettel is, ha ez nem számít.
A 230 kW (313hp) teljesítményhez 16,3-17,7 kWh-s fogyasztást ígér a BMW, a 64.8 kWh nettó kapacitású akkumulátor pedig 417 – 449 kilométert bírhat ki ezzel úgy, hogy közben a rendszer csúcsnyomatéka 494 Nm. Ha az X2 M35i xDrive megindul, szerintem az iX2 is lépést tart majd vele.
Az Operating System 9 mellé a BMW bedobta a Digital Premium szolgáltatásokat is, így ahhoz, hogy a rendszerből kihozzuk a maximumot, előfizetésekre lesz szükség. Ilyenek lehetnek az Augmented View kiterjesztett valóság a felhő-alapú gyári navigációval, a személyes eSIM az 5G-hez, a BMW Digital Key Plus és a BMW ID.
Ám a legfontosabb, hogy sose feledjük: Az X2 nem SUV, hanem SAC. Vagyis nem Sport Utility Vehicle, hanem Sports Activity Coupé. Már ezért a tudatért megérheti.