A BMW X2 az X1-nél nagyobb és sportosabb, vagyis coupésabb tetővonalú crossovere, ami azoknak készül, akik nem bánják az elsőkerékhajtást a másfél literes háromhengeres benzinessel, esetleg egy négyhengeres dízellel, illetve összekerékhajtást szeretnének a csúcsmodellnek számító 300 lóerős kétliteres motorral társítva. Aztán ott az elektromos iX2 xDrive30 is, ami 313 lőerőt és 494 Nm-t képes leadni, maximum 449 kilométeres hatótáv mellett a WLTP szerint.

Az új X2 19,4 centivel hosszabb, mint az előző, vagyis már 4,554 mm hosszú. Bizony, miután a Mini Countryman párjának számító X1 is négy és fél méteres lett, alulról a második BMW crossover kénytelen lett még több parkolóhelyet kérni a világtól. Az X2 továbbá 21 milliméterrel szélesebb, valamint 64 milliméterrel magasabb is az első generációhoz képest, a hosszabb tengelytáv a tágasabb utastér mellett pedig 525-1,470 literes csomagtérhez vezetett.
Nappalit csinált a Mini a Countrymanből, én laknám
Álruhás BMW iX1 az eddigi legnagyobb Mini, ami épp ezért Németországban is készül. Megtekintettem hát Münchenben.
A hajtásláncot tekintve az elsőkerékhajtású X2 sDrive20i-vel indul a móka, az 1,5-literes turbómotorral 48-voltos lágy hibrid formában. A háromhengeres 156 lóerőt ad le, a villany pedig 19-et, így jön ki a 170 lóerős összteljesítmény.
A négyhengeres dízelt is átfaragták, az sDrive18d pedig 5,1-5,5- literes fogyasztás mellett 150 lóerőt küld az első tengelyre a hétsebességes Steptronic váltón keresztül. Bár a két leggazdaságosabb X2 18-colos kerekeken gurul, az X2-höz innentől kezdve rendelhető akár 21-colos szett is.
A csúcsmodell az X2 M35i xDrive, melynek orrában a kétliteres négyhengeres turbó van Európában 300, más piacokon pedig 317 lóerővel. Ez az összkerékhajtással elég fickósan mehet, és nyilván segítenek a rászórt M logók is. 5,4 alatt van százon, és az alap adaptív futómű mellé akár kompozit féktárcsákat is kérhetünk rá.
Az X2 megkapta a kilencedik generációs infotainment rendszert is, a nagy ívelt érintőképernyővel és az egyszerűsített, tényleg elég jól működő menürendszerrel. Ennek funkcióiról küldtek egy rövid videót is:
Azok számára, akik már szakítanának a belsőégésű motorokkal, a BMW az iX2 xDrive30-at ajánlja. A villany X2 a 17 colos optimalizált kerekeiről ismerhető fel, amik segítenek a 0,25-ös légellenállási együttható elérésében. Persze rendelhető 20-colos szettel is, ha ez nem számít.
A 230 kW (313hp) teljesítményhez 16,3-17,7 kWh-s fogyasztást ígér a BMW, a 64.8 kWh nettó kapacitású akkumulátor pedig 417 – 449 kilométert bírhat ki ezzel úgy, hogy közben a rendszer csúcsnyomatéka 494 Nm. Ha az X2 M35i xDrive megindul, szerintem az iX2 is lépést tart majd vele.
Az Operating System 9 mellé a BMW bedobta a Digital Premium szolgáltatásokat is, így ahhoz, hogy a rendszerből kihozzuk a maximumot, előfizetésekre lesz szükség. Ilyenek lehetnek az Augmented View kiterjesztett valóság a felhő-alapú gyári navigációval, a személyes eSIM az 5G-hez, a BMW Digital Key Plus és a BMW ID.
Ám a legfontosabb, hogy sose feledjük: Az X2 nem SUV, hanem SAC. Vagyis nem Sport Utility Vehicle, hanem Sports Activity Coupé. Már ezért a tudatért megérheti.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
