2030-ra sem lehet tömegtermék a Toyota szilárdtest-akkumulátoros technológiájából
A villanyautózás új fejezete lesz, ha a gyártók képesek lesznek átállni a szilárdtest-akkus autók gyártására, viszont még rengeteg a kérdőjel, a tömegyártásuk pedig még nem megoldott. Erre példa a Toyota, akik 2030-ra tervezik az új akkuk tömeggyártását, de ez jelenleg évi 10 ezer darabot jelentene.
A Toyota múlt hónapban jelentette be, hogy együttműködik a japán petrolkémiai óriáscéggel, az Idemitsu Kosannal, hogy már 2027-28-ban kereskedelmi forgalomba hozza a fejlett akkumulátortechnológiát, ezzel megnyitva az utat, hogy 2030-ban már tömeggyártásba is kerülhessen.
A gyártó lapja, a Toyota Times most több részletet is megosztott a szilárdtest-akkumulátorról, amiből többek között kiderült, hogy ez a tömeggyártás nem lesz olyan nagy volumenű, mint azt gondolnánk, írta az Automotive News Europe.
Az Idemitsu egy olyan szulfidos szilárd elektrolit kifejlesztésére fog összpontosítani, amely nagy energiakapacitást és nagy teljesítményt tesz lehetővé. Ennek várhatóan a 2027-es pénzügyi évben indulhat meg a gyártása, aminek a kezdeti éves kapacitása több száz tonna lesz. Ezt szeretnék 2030-ig több ezer tonnára növelni éves szinten, de ez is csak több mint tízezer járműhöz lenne elegendő.
A Toyota Times hozzátette, hogy ez a szám „összhangban van a Toyota terveivel.” A japán gyártó jelenleg kétféle szilárdtest-akkumulátorral tervez. Az első 2027-28 környékén fog megjelenni, amivel nagyjából 1000 kilométeres hatótávot ígérnek, és 10-ről 80-ra 10 perc alatt lehetne feltölteni. A másik akksinak várható megjelenési időpontja nincs, csak annyi, hogy az több mint 1200 km-es hatótávval fog rendelkezni.