Az elektromos autózásban egyre kisebb parát jelent a hatótáv. Ez köszönhető az akkumulátortechnológia fejlődésének és a csomagok méretének növelésének. Hogy a kínai CATL melyik módszerrel érte el az 1000 kilométeres álomhatótávot, azt egyelőre nem tudni, de a koncepció ígéretes.
Nemrég egy új, elektromos autókhoz kínált platformot mutatott be az akkumulátorgyártó óriás Contemporary Amperex Technology Limited, az az a CATL. Ez lényegében egy nagy gördeszkát jelent, amit telepakoltak akkumulátorral, került rá villanymotor, futómű és még néhány elengedhetetlen alkatrész. Erre saját autót nem fognak felhúzni, az már a szintén kínai Hozon Auto feladata lesz. Ráadásul a platform variálható hosszúságú, tehát akár többféle modellt is felépíthetnek rá a jövőben.
A CIIC (CATL Integrated Intelligent Chassis) nevű platformra felépített autó a teszteken elvileg képes volt elérni az 1000 kilométeres hatótávot, bár ezt harmadik fél egyelőre nem erősítette meg. Viszont ha tényleg igaz, amit állítanak, akkor ez az autó lehet a piac egyik legnagyobb hatótávú modellje, a 830 kilométert teljesítő Lucid Air Grand Touringra is ráverne.
A CATL a tisztességes hatótáv mellett egyébként villámgyors töltést is ígér a CIIC platformhoz. Elvileg 5 perc alatt akár 300 kilométer is kerülhetne az akkumulátorba, bár azt nem tisztázták, hogy milyen töltési teljesítmény mellett. Még sok technikai adat hiányzik a platformmal kapcsolatban, viszont 2024 harmadik negyedévében már kész autót ígér a két kínai vállalat.
Forrás: Carbuzz