1 millió font, 7 hónap, felfelé guruló kerekek - így készült a legjobb Honda-reklám
A kétezres évek elején a Honda új, barátságos, családközeli imidzsen dolgozott, hogy visszaszerezze a Toyota utáni második helyét a piacon a Nissantól. Ekkor volt esedékes az Accord hetedik generációjának premierje is, pénzt és energiát nem kímélve állították rá a Nike marketingjéért (Just do it szlogen) is felelős ügynökséget egy új reklám kidolgozására. Ez lett a Cog.
Az alapötletet sokszor felhasználta már a filmipar, ott van Tom és Jerryben, de a Vissza a jövőbe reggelis jelenetében is: a Rube Goldberg gépezetek lényege, hogy a lehető legbonyolultabban végeznek el egy egyszerű feladatot.
A Wieden & Kennedy ügynökség, valamint a Partizan Midi-Minuit csapat kreatívjai a reklámmal a japán precizitásra akarták helyezni a hangsúlyt, de ezzel igazából a saját precizitásukat tették próbára: a reklám 7 hónap alatt készült el bő 1 millió fontból, ennyi pénzből ma Magyarországon komoly játékfilmek is forognak - igaz, a töredékéből is.
A 2000-es években a reklámipar ikonikus darabjai születtek (Sony Bravia, Guy Ritchie BMW-sorozata), az erejüket az adta, hogy még nem igazán használtak CGI-t, sokkal inkább a trükkfelvételekre hagyatkoztak. A Coggal sem volt ez másképp: dominózó fogaskerekek, lépkedő ablaktörlők, felfelé guruló kerekek (ezt a kerekekbe helyezett súlyokkal érték el), himbálózó hajtókarok - a csapat 1,6 milliméteres hibahatáron belül, egyetlen rejtett vágással dolgozott, a felvételeket a változó hőmérséklet, a páratartalom és a légmozgás is agyon tudta csapni.
A reklámot teljes terjedelmében három piacon, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és Svédországban vetítették összesen tízszer, hiszen 2 perc adásidő aránytalanul nagy költséget jelentett. A rövidebb verzió persze többször futott, az interneten pedig az eredeti nézőszám (250 ezer) többszörösét elérte már a reklám. Az Accord Ausztráliában kategóriájának legnépszerűbbje lett, Európában és Japánban is rendben alakultak az eladások, használtautóként itthon is sokan szeretik, még ha nem is pont a reklám miatt.