Nagyobb, hosszabb és vágatlan: Pagani Huayra R Evo
Ha elvesztél volna a rengetegben, a Pagani modellpalettájában a Huayra utcai hosszú verziója a Codalunga, a pályára szánt pedig az Imola és az Imola Roadster. A teljesen új utcai Pagani az Utopia, a Huayra R pedig a korábbi fix tetős pályagép. Nos, ez itt a Huayra R Evo, ami a tető nélkül gyorsabb, mint a tetővel.
A coupéhoz képest az új roadster 2,91 centiméterrel hosszabb lett, mivel az első splitter és a hátsó diffúzor is sokkal komolyabb a nagyobb leszorítóerő érdekében. 320 km/h-nál a tömegét meghaladó erő szorítja az aszfalthoz.
Miközben ez leszorítóerő elvileg 45 százalékkal több a pályán releváns sebességtartományokban, a HWA is dolgozott, hiszen az AMG V12-R Evo motor már 900 lóerőt ad le 8,750-es fordulaton, 770 Nm-es csúcsnyomaték mellett 5,800 és 8,200 rpm között. A leszabályzás csak 9,200-nél merül fel.
Nem új trükk a középmotoros versenyautók és pályagépek fizikális meghosszabbítása. 1997-ben a GT1-ben is követelmény volt a nagyobb stabilitást adó nyújtás, miután a Porsche 1996-ban bedobta a 911 GT1-et. Természetesen korábbi példák is vannak, Horacio Paganit pedig abben a körben az IndyCar egyik futamán látott akció inspirálta.
Úgy gondolom, ha Bruce Wayne szeretné a pályanapozást, ez lehetne a Batmobile R. Festés nélkül, tiszta karbon kivitelben. Jó tudni, hogy a súlyelosztás szinte bármilyen tempónál marad 45% – 55%.
Elképzelhető, hogy felporszívózza a pályát.
Ez a különbség a Huayra R és az R Evo között. A McLarenekből is van LT, vagyis Long Tail.
Tripla-tárcsás versenykuplung, szekvenciális váltó és a Brembo legújabb karbon-kerámia fékrendszere, mely még jobban tűri a hőterhelést.
A Carbo-Titanium HP62-G2 és Carbo-Triax HP62 kompozitokból készülő váz alá a Pirelli slick gumijai kerültek,elől 280/680 R19, hátul pedig 345/725 R20 méretben. Annak idején a Countach is 345-ös gumikat kapott hátra, mikor a Pirelli végre kész lett a P7-tel, csak éppen 15-colos felniken.
A Pagani az Arte in Pista programján keresztül viszi pályázni a kiválasztott tulajdonosokat. A belépő csupán néhány millió euró.
Pagani V12-R Evo. Az AMG után ezt már a HWA építi.
A hozzá kapcsolt váltó 95-százalékos átviteli hatékonysággal dolgozik, így a 770 Nm java sűrűn rászabadul a hátsó tengelyre.
Ritkán látjuk így a hatliteres szívó V12-t, miközben a pályára szánt Paganik szigorúan turbók nélkül készülnek.
900 lóerő 8,750-as fordulaton. Érdemes elképzelni a hangját a négycsövű titán kipufogón át.
Már a tetőért megéri.