Bár a villanyautók eladásai továbbra is növekednek, ez jelenleg a vártnál lassabb ütemben történik. Sok autógyártó döntött hát úgy, hogy késlelteti a teljes elektromos átállást és egy darabig még ellavíroz a benzines és hibrid modellekkel. Akadnak azonban olyan márkák és szakemberek, akik szerint ez hatalmas hiba.
A Polestar CEO-ja, Thomas Ingenlath is utóbbiak közé tartozik. A vezető szerint minden olyan gyártó baklövést követ el, aki nem koncentrál teljes erővel a villanyautókra. „Hatalmas kockázatnak és veszélynek teszi ki magát az, aki nem követi a jövő innovációit és nem hisz az olyan technológiában, mint az elektromos hajtásláncok, az akkumulátorok innovációi vagy az elektronika és a szoftver innovációi a modern autókban. Ha ezekben nem veszel részt, mert azt gondolod, várhatsz, miközben a vásárlók készenállnak, hatalmas csapdába sétálsz bele.” - mondta a vezető.
Ingenlath szerint nekik még jól is jön, hogy a többi márka sorra letekeri a villanyautókkal kapcsolatos céljait, hiszen így több hely jut nekik a piacon. Ráadásul a Polestar prémiummárkaként a gazdagokat célozza meg, akik eleve kevéssé érzékenyek változó gazdasági tényezőkre. Ez előny lehet a Tesla Model 3 és Model Y típusokkal szemben, melyek az átlag embernek készülnek.
Persze gyorsan tegyük hozzá, hogy a Polestar szekere nem megy túl jól mostanában: a márka kénytelen volt lejjebb adni kitűzött eladási számain, a Volvo pedig nem nyújt többé anyagi segítséget a vállalatnak. A pénz így jelenleg az anyacég Geely-től érkezik.