Itt a valaha gyártott legerősebb, utcai Audi
Röviden:
- Az Audi frissítette az E-Tron GT-t.
- A legerősebb változat 912 lóerőt tud, amivel ez lett a valaha gyártott, legerősebb utcai Audi.
- Az akkumulátor 84 kWh-sról 97 kWh-sra nőtt.
- Fejlődött a töltés és a futómű is.
- Az E-Tron GT külsején csak apróságok változtak.
Miután a közelmúltban frissített Porsche Taycanban találtak még pár lóerőt, várható volt, hogy a testvérmodellje, vagyis az Audi E-Tron GT is erősebb lesz. Most megérkezett a faceliftes E-Tron GT, aminek a csúcsváltozata a legerősebb, szériagyártású Audi lett.
Itt a Taycan Turbo GT, a leggyorsabb és legerősebb Porsche valaha
Az új elektromos sportautó egy igazi szörny lett, ami papíron minden eddigi rendszámos Porschét lealáz.

Az Audi 2021-ben mutatta be a lapos és sportos, elektromos szedánját, az E-Tron GT-t. Annak ellenére, hogy mindez csupán három éve volt, már meg is érkezett a frissített változtat, ami főleg technikai szempontból fejlődött nagyot.
A faceliftes E-Tron GT-t három változatban árulják majd. Az alap már eleve nem lesz szerény: az S E-Tron GT 671 lóerőt tud és 3,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. A következő lépcső a 845 lóerős RS E-Tron GT, 2,8 másodperces gyorsulással. A csúcsmodell az RS E-Tron GT Peformance lesz, ami elképesztő 912 lóerőt és 2,5 másodperces nulla-százas gyorsulást tud.
A teljesítménynövekedésnél érdemes megemlíteni, hogy az eddigi legerősebb E-Tron GT, vagyis az RS tudott 646 lóerőt, aminél ezúttal már az alapváltozat is erősebb lett. Bár az RS E-Tron GT Peformance még mindig nem annyira erős és gyors, mint a Taycan Turbo GT, így is a valaha készült legerősebb, szériagyártású Audi. Az RS-változatok végsebességét 250 km/h-nál, az S-ét pedig 245 km/h-nál limitálták.
Fejlesztettek az akkumulátoron is: az eddigi, 84 kWh-s akkupakk 97 kWh-sra nőtt, miközben a tömege kicsit még csökkent is. A frissített modelleket legfeljebb 320 kilowattal lehet tölteni, szemben a kifutóval, aminél 270 kilowatt volt a maximum. Az Audi azt mondja, hogy ideális körülmények között 18 perc alatt tölthető 10 százalékról 80 százalékra az E-Tron GT. A WLTP szerinti hatótáv maximum 609 kilométer.
Minden E-Tron GT megkapja a nagyon gyorsan reagáló, frissen fejlesztett légrugós futóművet. A legerősebb változatba, vagyis a Performance-ba külön versenypályára kifejlesztett mód is kerül.
A külsőn alig változtattak, ami onnan nézve nem gond, hogy az E-Tron GT még mindig gyönyörű darab, semmit nem öregedett. Frissítették a felniket, amik közül a leglátványosabbak az 1991-es Audi Avus koncepció felnijeit idéző, 21 colos darabok. Ahogy az egy frissítésnél lenni szokott, érkeztek új színek is, sőt, kis mértékben változott a front kialakítása.
E-Trónok harca
Próbáltam már ezt az autót, amikor Porsche logó volt rajta. Most Audira szabták, és a körülményeknek hála - beleszerettem.
A faceliftes E-Tron GT-k már rendelhetők, de az első példányokra valószínűleg 2025-ig még várni kell. A cikk írásának pillanatában a frissített E-Tron GT magyarországi árait még nem ismerjük.
Forrás: Audi

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

