Itt a valaha gyártott legerősebb, utcai Audi
Röviden:
- Az Audi frissítette az E-Tron GT-t.
- A legerősebb változat 912 lóerőt tud, amivel ez lett a valaha gyártott, legerősebb utcai Audi.
- Az akkumulátor 84 kWh-sról 97 kWh-sra nőtt.
- Fejlődött a töltés és a futómű is.
- Az E-Tron GT külsején csak apróságok változtak.
Miután a közelmúltban frissített Porsche Taycanban találtak még pár lóerőt, várható volt, hogy a testvérmodellje, vagyis az Audi E-Tron GT is erősebb lesz. Most megérkezett a faceliftes E-Tron GT, aminek a csúcsváltozata a legerősebb, szériagyártású Audi lett.
Az Audi 2021-ben mutatta be a lapos és sportos, elektromos szedánját, az E-Tron GT-t. Annak ellenére, hogy mindez csupán három éve volt, már meg is érkezett a frissített változtat, ami főleg technikai szempontból fejlődött nagyot.
A faceliftes E-Tron GT-t három változatban árulják majd. Az alap már eleve nem lesz szerény: az S E-Tron GT 671 lóerőt tud és 3,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. A következő lépcső a 845 lóerős RS E-Tron GT, 2,8 másodperces gyorsulással. A csúcsmodell az RS E-Tron GT Peformance lesz, ami elképesztő 912 lóerőt és 2,5 másodperces nulla-százas gyorsulást tud.
A teljesítménynövekedésnél érdemes megemlíteni, hogy az eddigi legerősebb E-Tron GT, vagyis az RS tudott 646 lóerőt, aminél ezúttal már az alapváltozat is erősebb lett. Bár az RS E-Tron GT Peformance még mindig nem annyira erős és gyors, mint a Taycan Turbo GT, így is a valaha készült legerősebb, szériagyártású Audi. Az RS-változatok végsebességét 250 km/h-nál, az S-ét pedig 245 km/h-nál limitálták.
Fejlesztettek az akkumulátoron is: az eddigi, 84 kWh-s akkupakk 97 kWh-sra nőtt, miközben a tömege kicsit még csökkent is. A frissített modelleket legfeljebb 320 kilowattal lehet tölteni, szemben a kifutóval, aminél 270 kilowatt volt a maximum. Az Audi azt mondja, hogy ideális körülmények között 18 perc alatt tölthető 10 százalékról 80 százalékra az E-Tron GT. A WLTP szerinti hatótáv maximum 609 kilométer.
Minden E-Tron GT megkapja a nagyon gyorsan reagáló, frissen fejlesztett légrugós futóművet. A legerősebb változatba, vagyis a Performance-ba külön versenypályára kifejlesztett mód is kerül.
A külsőn alig változtattak, ami onnan nézve nem gond, hogy az E-Tron GT még mindig gyönyörű darab, semmit nem öregedett. Frissítették a felniket, amik közül a leglátványosabbak az 1991-es Audi Avus koncepció felnijeit idéző, 21 colos darabok. Ahogy az egy frissítésnél lenni szokott, érkeztek új színek is, sőt, kis mértékben változott a front kialakítása.
A faceliftes E-Tron GT-k már rendelhetők, de az első példányokra valószínűleg 2025-ig még várni kell. A cikk írásának pillanatában a frissített E-Tron GT magyarországi árait még nem ismerjük.
Forrás: Audi