- Bemutatta a BMW az X3 új generációját, ami idén ősszel már megvásárolható lesz.
- Az új modellben mild hibrid hajtáslánc dolgozik, a csúcsmodell teljesítménye pedig majdnem 400 lóerő.
- Az új X3 műszerfala egy hatalmas ívelt kijelzőt kapott és a beltér anyaghasználatán is javítottak.

A BMW bemutatta a 2025-ös modellévi X3-ast, a márka egyik legnépszerűbb autóját. Az alapmodell a BMW X3 20 xDrive névre hallgat és egy kétliteres benzinmotor hajtja, ami 208 lóerős csúcsteljesítményt képes leadni. Az indulóára 57 900 euró, azaz körülbelül 23 millió forint.
X3 variánsok | BMW X3 20 xDrive | BMW X3 M50 xDrive | BMW X3 20d xDrive | BMW X3 30e xDrive |
Motor | Négyhengeres turbo | Sorhatos-Biturbo | Négyhengeres turbo | Négyhengeres turbo + Elektromotor |
Meghajtás | Benzin | Benzin | Gázolaj | Benzin + Villany |
Lökettérfogat | 1998 cm³ | 2998 cm³ | 1995 cm³ | 1998 cm³ |
Teljesítmény | 153 kW (208 Le) | 293 kW (398 Le) | 145 kW (197 Le) | 220 kW (299 Le) |
Forgatónyomaték | 330 Nm | 580 Nm | 400 Nm | 450 Nm |
Hajtásképlet | Összkerékhajtás | Összkerékhajtás | Összkerékhajtás | Összkerékhajtás |
Váltó | Nyolcsebességes automata | Nyolcsebességes automata | Nyolcsebességes automata | Nyolcsebességes automata |
0-100 km/h | 7,8 s | 4,6 s | 7,7 s | 6,2 s |
Végsebesség | 215 km/h | 250 km/h | 215 km/h | 215 km/h |
Elektromos hatótáv (WLTP) | – | – | – | 75 - 90 km |
Az új X3 hajtásláncai közül a 30e xDrive és a M50 xDrive emelkedik ki, mint újdonság. A 30e xDrive megnevezés egy plug-in hibrid hajtásláncot takar egy új négyhengeres benzinmotorral és egy automataváltóba integrált villanymotorral. A rendszerteljesítmény így 299 lóerő, tisztán elektromos hatótávra pedig 81-90 kilométert ad meg a BMW. Az új X3 egyelőre csak egyetlen dízellel egy 197 lóerős kétliteressel lesz elérhető, de várhatóan 2025 közepén érkezik majd egy sorhatos dízel is a palettába.
Az M50-es X3 sportváltozat révén kapsz egy rendes sorhatost, amely a 48 voltos hibrid rendszerrel együtt 398 lóerős csúcsteljesítmény leadására képes. Az autó 4,6 másodperc alatt futja meg a 0-100-as sprintet, illetve típusspecifikus sportfutóművet is kapott.
Az új X3-at rendesen átszabták minden tekintetben. Az elődhöz képest 3,4 centivel hosszabb és 2,9 centivel szélesebb lett, de 2,5 centivel alacsonyabb is. A vesék megkapták a hódpofára emlékeztető elrendezést, sőt már világítanak is.
Az új X3 beltere is megkapta a mára egységes BMW formatervet. A műszerfalat egy hatalmas ívelt kijelző uralja, amely egy 12,3 hüvelykes vezető előtti kijelzőből és egy 14,9 hüvelykes központi egységből áll. A középső kijelző érintések mellett a középső egérszerű vezérlővel is irányítható. A kijelzőkön a BMW OS9-es fedélzeti rendszere fut, amely nyílt forráskódú Androidon alapul. Az új rendszert sokkal egyszerűbb távolról frissíteni és olyan előfizetéses extra funkciókat is elérhetővé tesz, mint a műholdas térképek vagy a letölthető alkalmazások. Amennyiben a felhasználó előfizet a BMW Digital Premium csomagra, eléri az alkalmazásboltot, ahonnan kedvére válogathat különböző praktikus appok és játékok között. Érdekesség, hogy így elérhető alkalmazások között olyanok is vannak, mint a parkolóasszisztens és a vezetéstámogató rendszer Pro verziója is, amelyek extra funkciókat adnak az automatikus parkoláshoz és a sávtartó rendszerhez is.
A BMW szerint az új X3-nál igyekeztek mindent megtenni a beltér minőségének javítása érdekében, illetve új, újrahasznosított anyagokból gyártott kárpitokat is alkalmaztak. A csomagtér a hagyományos meghajtású modelleknél 570 liter, ami 20 literrel több az előző X3-asénál, modellváltozattól függően pedig akár 2500 kg-t is vontathat. Az összes új X3 a BMW nyolcfokozatú Steptronic automata váltójával és xDrive összkerékhajtással lesz elérhető, 2024 utolsó negyedévétől.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
