A Tatra bemutatta az új teherautóját, amiből biztosan nem lesz elektromos változat
- A cseh gyártó 13 év után lecserélte a Phoenix teherautócsaládját.
- Az új Phoenixet ötféle motorral és kétféle váltóval lehet rendelni.
- Az új teherautónak egyelőre nem lesz elektromos változata.
Ahogy azt korábban megírtuk, az új Force bemutatását követően a Tatra idén folyamatosan mutatja be az új fülkékkel szerelt teherautóit. Most az immár 13 éve piacon lévő Phoenix kapott teljesen új alapokat és fülkéket.
A PACCAR csoporthoz tartozó cseh gyártó az új teherautójához nem meglepő módon megkapta a DAF XDC fülkéjét. A Phoenix azonban egyelőre csak nappali fülkével szerelt változatban rendelhető, de később a magasított, hálókabinos változat is elérhető lesz. A DAF a Tatrának nem olcsósított, lebutított fülkéket ad át, hanem az összes új fejlesztést tartalmazó változatokat. Így a Phoenix fülkéi is megerősített ütközésvédelmet kaptak, valamint megtalálható bennük a teljesen digitális műszerfal, illetve az új fejlesztésű légrugós vezetőülés is. A teherautó holttereit csökkenti a nagyobb szélvédő és az ajtók alsó részébe épített ablakok is.
A rendelhető opciók közzé tartozik a full LED világítás, illetve a tükrök helyetti kamerarendszer, amely kiegészíthető nagy látószögű sarokkamerával is. Szintén a rendelhető extrák közé tartozik az ütközésre figyelmeztető rendszer, az esőérzékelős ablaktörlő, az abroncsnyomás ellenőrző (TPMS) és a sávelhagyásra figyelmeztető (LDWS) rendszer is.
Az új Phoenix rendelhető 4x4-es, 6x6-os, 8x6-os, 8x8-as és 10x10-es hajtásképlettel, tehát kettő, három négy és öttengelyes változatokban is. A motorválaszték is impozáns, a PACCAR sorhatos MX-11-es és a nagyobb lökettérfogatú MX-13-as motorjai közül választhatunk. Az előbbi kétféle (408 és 448 lóerő), utóbbi pedig háromféle (428, 482 és 530 lóerő) teljesítményszinten érhető el. Kézi váltóval egyáltalán nem rendelhető az új Tatra. Így csak a ZF TraXon automatizált, vagy a teljesen automata Allison beépítésére van lehetőség.
Az új Tatra Phoenix egyelőre biztosan nem lesz kapható elektromos meghajtású változatban, de egy hidrogén üzemanyagcellás rendszeren már dolgoznak a csehek, ami várhatóan 2026-ban, az új Force tűzoltóautóban debütál majd.