A Hyundai és a Kia lehet a Kína-ellenes hangulat nyertese?
- A Hyundai és a Kia nem vett vissza a villanyautós projektjeiből, ami látszik is a számokon.
- A megfizethető és hatékony villanyautók gyártójaként szeretnének szerepelni az autópiacon, ezt a célt már félig el is érték.
- Emellett szeretnék utolérni a Teslát.
2023 kiugróan jó év volt a dél-koreai Hyundai-Kia páros számára, és 2024-ben eddig az akkor megszerzett lendülettel folytatták piaci előrenyomulásukat. Ez a két - egy cégcsoporthoz tartozó - autómárka lehet a kínai elektromos autók exportját sújtó, egyesült államokbeli és európai uniós büntetővámok nagy haszonélvezője az Electrek szakportál összefoglalója szerint.

A magyarázat egyszerű: technológiában és árban felveszik a versenyt a kínai villanyautó-gyártással, ám Dél-Korea mind az USA-ban, mind az EU-ban egyértelműen barátságos - azaz nem kínai - országnak minősül. Az amerikai támogatási szabályok egyebek mellett így kategorizálják a gyártókat.
A dél-korai vállalat a Hyundai-ok és Kiák eladásából tavaly 9 milliárd dollár profitot ért el, ami többek között az erős amerikai, európai és indiai keresletnek köszönhető. A Hyundai az Egyesült Államokban a harmadik egymást követő évben javította meg értékesítési rekordját.
A Goldman Sachs bankház adatai szerint a dél-koreai márka 800 ezer autót értékesített 2023-ban az USA-ban, ami a teljes piac több mint 10 százaléka. Az elektromos Ioniq 5-ből 34 ezer kelt el, ami 48 százalékkal volt több az egy évvel korábbi mennyiségnél. Ez a modell volt az USA-ban a hatodik legkelendőbb villanyautó. Megelőzte a Rivian R1S-t és a Ford F-150 Lightningot is. Az autógyártó az idei év első öt hónapjában 15 ezer darabot adott el a modellből, ami 43 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Ezen belül májusban új havi eladási rekordot állítottak fel. A siker titka részben az, hogy szemben a GM-mel és a Forddal, a Hyundai-Kia páros nem vette vissza villanyautó-gyártási terveit. Továbbra is az a céljuk, hogy utolérjék a Teslát.
Teljes gázzal nyomják a villanyautó-gyártást
Az elektromos autók gyártása a vállalat első számú prioritása – árulta el nemrégiben Chang Jae-Hoon, a Hyundai Motor Group vezérigazgatója. Ennek a nyomulásnak az egyik kulcsfontosságú lépése a vállalat első elektromosautó- és akkumulátorgyártó bázisának felépítése az USA Georgia államában. A 7,6 milliárd dollár (2800 milliárd forint) ráfordításával épülő bázis 2024 végére készül el.
Randy Parker a Hyundai észak-amerikai főnöke nem titkolja, hogy óvatosan, de határozottan meg akarják különböztetni magukat a versenytársaiktól a villanyautó-gyártás terén. Legfőbb céljuk, hogy a legolcsóbb és leghatékonyabb energiafelhasználású elektromos autókat kínálják az amerikai és az európai piacon. Parker szerint el akarják érni, hogy az autósok hatótávpara nélkül villanyautóra váltsanak.
A georgiai üzemtől azt várják, hogy további lendületet ad a célok eléréséhez. Miután helyi gyártású autókat és akkumulátorokat fognak kínálni, az autósok igénybe vehetik majd a 7500 dolláros, azaz közel 2,8 millió forintos adókedvezményt a vásárlásukhoz. Az Ioniq 5 2025-ös változata lesz az első típus, amely az új üzemben készül majd.
A Kia június elején dobta piacra amerikai valutában számolva 30 700 dollárba (11,3 millió forint) kerülő EV3-at Dél-Koreában. Ez a gyártó első olyan modellje, amit a 30 és 50 ezer dollár közötti ársávban kínálnak. Várakozások szerint az USA-ban 30-35 ezer dollár között alakul majd az ára. Ennél csak a Nissan Leaf olcsóbb a maga 28 ezer dolláros árával.
A Hyundai Casper Electric kisautójának az ígéretek szerint ára 27 ezer euró (10,8 millió forint) alatt indul majd az ára Európában. Ez méretéből fakadóan nem lesz egy hatótávbajnok autó: egy feltöltéssel bő 300 kilométer megtételére lesz képes.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
