W12 nélkül is dögös az új Bentley Continental GT
- Bemutatták a Bentley Continental GT negyedik generációját.
- Az új modell már nem kapható W12-vel, helyére plug-in hibrid V8-as került.
- Ennek ellenére ez a legerősebb modell 782 lóerővel és 1000 Nm csúcsnyomatékkal.
Egyszer minden jó véget ér, ez történt a Bentley hatliteres W12-esével is. A búcsú már megvolt a Batur képében, így már tovább kellett lépni. Az új fejezetet pedig a Bentley Continental negyedik generációja hozta el plug-in hibrid V8-assal.

Az új generációs Continental GT Speed az eddigi legerősebb 782 lóerővel és 1000 Nm csúcsnyomatékkal. A 100 km/h-ra 3,1 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 335 km/h. Váltója viszont továbbra is egy duplakuplungos, nyolcsebességes automata elektronikus önzáró diffivel, összkerékhajtással. 4 literes biturbó V8-asa önmagában 600 lóerős.
Mivel plug-in hibrid, így tisztán elektromosan is képes suhanni 81 kilométeren át, akár 140 km/h-val. Ezt a hátsó tengely mögé helyezett 25,9 kWh-ás akkumulátorával éri el. Akkumulátorát menet közben is képes tölteni a motorról, de 11 kW-os fali töltőről csaknem három óra szükséges a teljes töltöttséghez.
A Contintental negyedik generációjában is megtalálhatjuk a modell már-már ikonikus ismertetőjeleit. Viszont fényszórói radikálisan megváltoztak, amik már nem két-két ovális lámpából állnak, hanem egy-egy darabból, és azokból is kilóg a nappali menetfény. Picit olyan, mintha a Batur és a harmadik generációs Continental GT fényszóróit keresztezték.
Íme az utolsó különleges Bentley, amit még W12 motorral szerelnek
A Batur Convertible lesz az utolsó Mulliner Bentley, amelyet még a különleges 12 hengeres motor nyári kivezetése előtt megcsinálnak.
Ez a fúzió viszont több részletben is észrevehető, a lökhárítók, a légbeömlők egyaránt hasonlítanak a Baturéra. Hátuljával már nem voltak ennyire durvák, itt csak óvatosabb alakításokat végeztek. A féklámpák szélesebbek, egy része már a csomagtartóajtóra lett szerelve.
Az utastér továbbra is az egyik legelegánsabb, a lehető legdrágább anyagokkal beborítva. Maradt a steppelt kárpit, bőr és/vagy szénszál, fa borítás. A Continental GT Speed-et egy szürke-narancsásrga-szénszál kombinációval mutatták meg.
Egy GT autóban fontos a kényelmes ülések, ezért a Continental GT ülései 20 irányban állíthatók, de az opcionális wellness móddal az ülés beállítása folyamatosan változik, masszíroz, hogy egyszer se érezzük kényelmetlennek. Természetesen a hűt-fűt, ha szükséges.
A negyedik generációval egy új Tourmaline Green zöld fényezés is jött, ezt láthatjuk a képeken. Továbbá az is újdonság, hogy most először lesz kapható egyszerre a GT és a GTC is, ami a kabrió verziót jelenti. A kabrió kivitel ugyanolyan teljesítménnyel rendelkezik, viszont 0-100-as gyorsulása csak 3,4 másodperc, valamint a végsebességét elektronikusan korlátozták 285 km/h-ban.
Az új Continental GT ára nem ismert, de a GT és a GTC gyártása még az idei év harmadik negyedévében megkezdődik. Az új modellt igen nagy valószínűséggel a nemrég ötéves születésnapját ünneplő hazai márkakereskedésben is meg lehet majd rendelni.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
