W12 nélkül is dögös az új Bentley Continental GT
- Bemutatták a Bentley Continental GT negyedik generációját.
- Az új modell már nem kapható W12-vel, helyére plug-in hibrid V8-as került.
- Ennek ellenére ez a legerősebb modell 782 lóerővel és 1000 Nm csúcsnyomatékkal.
Egyszer minden jó véget ér, ez történt a Bentley hatliteres W12-esével is. A búcsú már megvolt a Batur képében, így már tovább kellett lépni. Az új fejezetet pedig a Bentley Continental negyedik generációja hozta el plug-in hibrid V8-assal.
Az új generációs Continental GT Speed az eddigi legerősebb 782 lóerővel és 1000 Nm csúcsnyomatékkal. A 100 km/h-ra 3,1 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 335 km/h. Váltója viszont továbbra is egy duplakuplungos, nyolcsebességes automata elektronikus önzáró diffivel, összkerékhajtással. 4 literes biturbó V8-asa önmagában 600 lóerős.
Mivel plug-in hibrid, így tisztán elektromosan is képes suhanni 81 kilométeren át, akár 140 km/h-val. Ezt a hátsó tengely mögé helyezett 25,9 kWh-ás akkumulátorával éri el. Akkumulátorát menet közben is képes tölteni a motorról, de 11 kW-os fali töltőről csaknem három óra szükséges a teljes töltöttséghez.
A Contintental negyedik generációjában is megtalálhatjuk a modell már-már ikonikus ismertetőjeleit. Viszont fényszórói radikálisan megváltoztak, amik már nem két-két ovális lámpából állnak, hanem egy-egy darabból, és azokból is kilóg a nappali menetfény. Picit olyan, mintha a Batur és a harmadik generációs Continental GT fényszóróit keresztezték.
Ez a fúzió viszont több részletben is észrevehető, a lökhárítók, a légbeömlők egyaránt hasonlítanak a Baturéra. Hátuljával már nem voltak ennyire durvák, itt csak óvatosabb alakításokat végeztek. A féklámpák szélesebbek, egy része már a csomagtartóajtóra lett szerelve.
Az utastér továbbra is az egyik legelegánsabb, a lehető legdrágább anyagokkal beborítva. Maradt a steppelt kárpit, bőr és/vagy szénszál, fa borítás. A Continental GT Speed-et egy szürke-narancsásrga-szénszál kombinációval mutatták meg.
Egy GT autóban fontos a kényelmes ülések, ezért a Continental GT ülései 20 irányban állíthatók, de az opcionális wellness móddal az ülés beállítása folyamatosan változik, masszíroz, hogy egyszer se érezzük kényelmetlennek. Természetesen a hűt-fűt, ha szükséges.
A negyedik generációval egy új Tourmaline Green zöld fényezés is jött, ezt láthatjuk a képeken. Továbbá az is újdonság, hogy most először lesz kapható egyszerre a GT és a GTC is, ami a kabrió verziót jelenti. A kabrió kivitel ugyanolyan teljesítménnyel rendelkezik, viszont 0-100-as gyorsulása csak 3,4 másodperc, valamint a végsebességét elektronikusan korlátozták 285 km/h-ban.
Az új Continental GT ára nem ismert, de a GT és a GTC gyártása még az idei év harmadik negyedévében megkezdődik. Az új modellt igen nagy valószínűséggel a nemrég ötéves születésnapját ünneplő hazai márkakereskedésben is meg lehet majd rendelni.