Miközben egy másik cikkhez kerestem adatokat a Mercedes honlapján, amikor megakadt a szemem a Mercedes-Maybach EQS SUV alapárán. Bő 83 millió forint: ez azt jelenti, hogy a kövér, elektromos modell több, mint 10 millióval indul magasabban, mint egy hagyományos S osztály. Nem volt megállás, az autó ára megrakta fával a kíváncsiság tüzét, rá kellett néznem az extra felszereltségek áraira is.
Nem látom benne a 74 milliómat
Elvileg a luxus netovábbja, gyakorlatilag erősen félkésznek érződő autó, ami minden konkurensénél 10-20 millióval drágább. Ezt nem teljesen értjük.
Akad pár durva tétel, de semmi szokatlan: egy pármilliós felnigarnitúrán, illetve a szintén milliókba kerülő csomagokon nincs mit csodálkozni, ezen a szinten ez teljesen normális. Volt azonban egy tétel, amit nem akartam elhinni elsőre. Aztán másodikra és harmadikra se.
A Mercedes-Maybach EQS SUV kéttónusú fényezéseiért egységesen 8 662 670 forintot kérnek.

Először azt hittem, hogy ez a combos ár valami gigantikus csomagra vonatkozik, amiben a színek mellett minimum van még legalább egy Burmester hangcucc meg egy hatalmas panorámatető. De nem, a közel 8,7 millába semmi más nem fér bele, csak maga a fényezés. Teljes nonszensz, ez az autó alapárának több, mint a tíz százaléka.

Egyébként a két másik, Maybach változatban kapható Mercedes, vagyis az S és GLE esetén is ugyanilyen árakkal lehet számolni: a GLE-nél szinten 8,7 millió a kéttónusú fényezés ára, az S osztálynál pedig közel 7,7 millió forintot kérnek érte.

Nyilván nagyszerű minőségű, különleges fényezésről van szó, de közben egyáltalán nem egyedi: ezeket a kéttónusú színeket bárki kiválaszthatja a konfigurátorban. Mivel összesen hat színkombináció kapható ezen a visszafogott áron, még az is könnyedén előfordulhat, hogy valamelyik Lidl parkolójában egymás mellé kerül két teljesen ugyanolyan Maybach EQS SUV.

Összehasonlításképpen a BMW i7 most konfigurálható, legdrágább színét is harmadennyiért kínálják: az Individual Tanzanit kékért valamivel több, mint 2,6 milliót kérnek. Az Audi RS Q8 legdrágább fényezését simán Exclusive-nak hívják, és ebben az esetben a konfigurátorban nem is lehet beállítani magát a színt, hiszen egy egyedi árnyalatról van szó. Ezért az opcióért 2,8 milliót kérnek. Az olyan gyártók, mint a Rolls-Royce, a Bentley vagy az Aston Martin, ilyesminek nem írják ki az árát, ami valljuk be, ezen a szinten sokkal elegánsabb.
Fogd a pénzt, és kuss!
Magasról tesz rá, hogy kinek tetszik és kinek nem, az i7 M-es csúcsmodellje úgyis mindenkit magába bolondít, aki egyszer kipróbálta.
Mit adnak még 8,7 millió forintért?
Vadiúj Suzuki Vitarát, sok extrával
A hivatalos magyarországi árlista szerint a Suzuki Vitara kedvezmányes ára 7,79 millió forintnál indul, vagyis közel egymillióval kevesebb, mint a csúcs-EQS SUV színe. A 8,7 millás ársávba a legmagasabb, GLX felszereltségű Vitara is simán befér, hiszen azért 8,64 milliót kell fizetni. Aki ilyet vesz ezután büszkén sztorizhatja, hogy új autót vett egy új autó fényezésének a felárából.
Korrekt lakást Borsodban, garázst Budapesten
Meglepő lehet, de 8 és 9 millió forint között egészen vállalható lakásokat adnak Borsodban, mondjuk Ózdon. Egy 60 és 70 négyzetméter közötti alapterületű, közepes állapotú lakás simán kifér az EQS SUV színének az árából. Budapesten ennyiért a lakás esélytelen, viszont remek garázsok közül szemezgethetünk a 8-9 millió forint közötti ársávban.

13 ezer liter falfestéket
Találomra rákerestem az Árukeresőn a falfestékekre, majd ráböktem egy 15 literes, Poli-Farbe Inntalerre. A matt, beltéri fehérért 10 ezer forintot kérnek, tehát 8,7 millió forintba 870 darab 15 literes vödör fér bele, ami összesen 13 ezer liter festék.
A leírás szerint egyébként literenként 6-8 négyzetmétert lehet két rétegben lekenni ezzel a festékkel. Ez azt jelenti, hogy amennyiben átlagosan 7 négyzetméterrel számolunk, akkor az jön ki, hogy ezzel a mennyiséggel mintegy 91 ezer négyzetmétert lehet lefesteni. Az amúgy 9,1 hektár.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
