Elveszi a gázt a Porsche, felvizezik a terveket
- Az elektromos autók értékesítésének akadozása a drága autók piacát is elérte, ráadásul a kilátások sem elég jók ahhoz, hogy az autógyártók tartsák magukat eredeti elektromos átállási terveikhez.
- A Porsche is visszavett a korábbi terveiből, már csak 80 százalékos villanyautós arányt tervez 2030-ra.
- A cég egyben közölte, sosem volt még ilyen fontos, hogy két lábon álljanak.
A Porsche arra számít, hogy az elektromos autók elterjedése tovább fog tartani a korábban vártnál. A bejelentés nem független attól, hogy a Porsche rossz eredményeket produkált az idei első félévben.
A márka ezzel csatlakozott a többi autógyártó és a szakértők véleményéhez, ami az elmúlt év utolsó hónapjai óta formálódik. A Porsche eredetileg azt tervezte, hogy 2030-tól már csak elektromos autókat gyárt, ám ezt a tervet„finomították”.
A mondás most már úgy szól, hogy a fogyasztói igényekhez és az elektromobilitási technológia fejlődéséhez igazítják az átállás tempóját. „Az átállás a villanyautók használatára tovább tart, mint amire öt évvel ezelőtt számítottunk” – derül ki a cég közleményéből, amelyről a Reuters számolt be.
Az új változat sem nagyon rossz azonban: az autógyártó úgy látja, hogy 2030-ra új autói 80 százalékában lesz az elektromos meghajtás. Ez az a cél, amit még módosíthatnak vásárlóik igényeihez és a villanyautó-gyártás fejlődéséhez igazodva. Ezzel lényegében követik a többi autógyártót. Mercedes-Benz vagy a Renault például hasonló bejelentéseket tett és a Ford és a General Motors is fékezi üzemei átállatását tisztán elektromos autók gyártására. A Stellantis ugyanakkor továbbra is az „arccal az elektromobilitás felé” elvét hirdeti.
Általános vélemény az autóiparban, hogy túlságosan ambiciózusak voltak a korábban elfogadott átállási tervek. A Porsche szerint a két lábon állás stratégiáját fontosabbnak tartják, mint valaha. Ezt azt jelenti, hogy párhuzamosan fejlesztik hagyományos, belső égésű motorral hajtott autóikat és elektromos meghajtásukat.