Elveszi a gázt a Porsche, felvizezik a terveket
- Az elektromos autók értékesítésének akadozása a drága autók piacát is elérte, ráadásul a kilátások sem elég jók ahhoz, hogy az autógyártók tartsák magukat eredeti elektromos átállási terveikhez.
- A Porsche is visszavett a korábbi terveiből, már csak 80 százalékos villanyautós arányt tervez 2030-ra.
- A cég egyben közölte, sosem volt még ilyen fontos, hogy két lábon álljanak.
A Porsche arra számít, hogy az elektromos autók elterjedése tovább fog tartani a korábban vártnál. A bejelentés nem független attól, hogy a Porsche rossz eredményeket produkált az idei első félévben.
A márka ezzel csatlakozott a többi autógyártó és a szakértők véleményéhez, ami az elmúlt év utolsó hónapjai óta formálódik. A Porsche eredetileg azt tervezte, hogy 2030-tól már csak elektromos autókat gyárt, ám ezt a tervet„finomították”.
A mondás most már úgy szól, hogy a fogyasztói igényekhez és az elektromobilitási technológia fejlődéséhez igazítják az átállás tempóját. „Az átállás a villanyautók használatára tovább tart, mint amire öt évvel ezelőtt számítottunk” – derül ki a cég közleményéből, amelyről a Reuters számolt be.
Az új változat sem nagyon rossz azonban: az autógyártó úgy látja, hogy 2030-ra új autói 80 százalékában lesz az elektromos meghajtás. Ez az a cél, amit még módosíthatnak vásárlóik igényeihez és a villanyautó-gyártás fejlődéséhez igazodva. Ezzel lényegében követik a többi autógyártót. Mercedes-Benz vagy a Renault például hasonló bejelentéseket tett és a Ford és a General Motors is fékezi üzemei átállatását tisztán elektromos autók gyártására. A Stellantis ugyanakkor továbbra is az „arccal az elektromobilitás felé” elvét hirdeti.
Általános vélemény az autóiparban, hogy túlságosan ambiciózusak voltak a korábban elfogadott átállási tervek. A Porsche szerint a két lábon állás stratégiáját fontosabbnak tartják, mint valaha. Ezt azt jelenti, hogy párhuzamosan fejlesztik hagyományos, belső égésű motorral hajtott autóikat és elektromos meghajtásukat.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
