- Magazin
- Hírek
- narra
- automotive
- hyper
- coupe
- hipersportautó
- anglia
- nagybritannia
- négyüléses
- leggyorsabb
Több mint 1000 lóerős V8-as motorral épített hipersportautót a brit Naran Automotive
- Elképesztő hipersportautót mutatott a brit Naran.
- A Hyper Coupe lelke egy ötliteres, duplaturbós, V8-as motor 1063 lóerővel és 1035 Nm nyomatékkal.
- A 0-96 km/h-t mindössze 2,3 másodperc alatt futja, a Naran szerint ez a világ leggyorsabb nem elektromos négyüléses autója.
- A karosszéria jelentős része kompozit és szénszál, a maximális leszorító erő 1377 kiló is lehet.
- Független felfüggesztést használtak mindenhol, szénszálas felniket és 390 mm-es karbon-kerámia féktárcsákat.
- Az autóból csak 39 darabot gyártanak, a kezdőára kétmillió euró lesz, átszámolva 788,4 millió forint.
A 2020-as alapítása óta elég keveset lehetett hallani a brit Naran nevű autógyártóról, de most úgy néz ki, hogy elkészült az első modelljük. A Hyper Coupe neve tökéletesen fedi, hogy mire kell számítani: ez egy hipersportautó, kupé formával. Ennek ellenére négyüléses – valószínűleg 2+2 – bár beltérfotókat nem közöltek. Sokat várnak az új modelltől és ehhez mérten nagy állításokkal rukkoltak elő: a Naran szerint a Hyper Coupe lesz a világ leggyorsabb nem elektromos, négyüléses autója.

A Hyper Coupe fejlesztése során a Naran a motorsportból merített ihletet, ennek megfelelően a dizájn egészen radikális, de hipersportautó kategóriában szokványos. A fejlesztés során olyan neveket húztak be, mint például Jowyn Wong, aki korábban a modernkori De Tomaso sportautón, a P72-n, vagy az Apollo Intensa Emozione-n dolgozott. Ezek mind korunk legdurvább sportautói közé sorolhatók, így valószínűleg a Hyper Coupe fejlesztését sem vették félvállról.
Apollo IE: a Batman új autója
A Gumpert Apollo utódja vadonatúj, látványos karbon csoda, rettenetes erejű V12-es motorral.
Ezt a radikális formát mindenhol karbon és kompozit külső elemekkel érték el, hogy az autó önsúlyát alacsonyan tartsák. Emellett további hasznos hozadéka az extrém kialakításnak, hogy a kaszni bizonyos helyzetekben akár 1377 kiló leszorítóerőt is képes generálni. A Hyper Coupe esetében még a felni is szénszálból készül, vagy ahogy ők fogalmaznak: hybrid carbon. Alatta hatalmas, 390 milliméteres karbon-kerámia féktárcsák dolgoznak a megfelelő lassulásért, ezeket a 24 órás endurance versenyekhez fejlesztett rendszerekből vették át. A futómű mindenhol független, kettős keresztlengőkaros rendszer, a csillapításért pedig állítható rugóstagok felelnek.
A hajtáslánc szívét egy BMW motor alapjain nyugvó ötliteres, V8-as adja, amit dupla turbóval felhúztak 1063 lóerősre, ehhez tartozik 1035 Nm nyomaték. Arról nem írtak, hogy melyik értéket milyen fordulaton adja le, illetve a váltóról is csak annyit lehet tudni, hogy önálló fejlesztés. A hajtás alapból mind a négy kerékre kifut, de lekapcsolható az első tengely, így az autó hátsókerekesként is használható – bár ilyen teljesítmény mellett ez komoly kihívásnak hangzik.
A Naran Hypercar hivatalos adatok alapján 2,3 másodperc alatt futja a 0-60 mp/h-t, azaz a 0-96 km/h-t – így a 0-100 olyan 2,4 másodperc lehet. Szintén impozáns adat, hogy a 200 mp/h-t, azaz a 322 km/h-t csupán 16,5 másodperc alatt teljesíti. Többek között ezek miatt mondta a Naran, hogy a Hyper Coupe lesz a leggyorsabb négyüléses, nem elektromos autó a világon, pedig még ott van a Dodge Demon 170. Igaz, az nem hipersportautó és valószínűleg nem kanyarodik olyan pengén, de a brutális izomautó gyári adat szerint 1,66 másodperc alatt futja a 0-96 km/h-t és szintén van benne hátsó üléssor.
1025 lóerőt és 1,66 másodperces 0-100-at tud a Dodge új démonja
W16 és négy turbó? Ugyan már! Elég egy nagy V8 és egy hatalmas kompresszor.
Persze valószínűleg olyan exkluzív dolgokat nem tud majd, amiket a Naran ígér a beltér személyre szabhatóságát illetően. Lesznek különböző állati eredetű bőrök és CNC géppel megmunkált alumínium elemek, illetve a márványtól az aranyig bármilyen anyagot használhatunk majd dekoráció gyanánt, csak a pénztárcánkon múlik. Eleve az autó sem lesz olcsó, a Naran Hyper Coupe ára kétmillió euróról indul majd, ez átszámítva 788,4 millió forint napi árfolyamon. Az előleg 350 000 euró, azaz 138 millió forint, de azt egyelőre nem közölték, hogy mikor indul a gyártás. Csak annyit mondtak, hogy a Hyper Coupéből első nekifutásra csupán 39 darab készül majd és a kész változatot a Salon Privé rendezvényén mutatják be szűk két hét múlva.
Forrás: Carscoops

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Gumidoktor
Ütköztem a BMW-vel, lehetséges, hogy a zebra felfestése okozta a bajt?
Megállt előttem a sor, fékeztem, de az autó nem állt meg úgy, ahogy kellett volna neki. Okozhatta ezt a zebra hosszú és vastag felfestése?
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
